Gå til innhold

[Løst] PC utgangspunkt til gaming og multimedia (Ønsker tilbakemelding)


Anbefalte innlegg

Hei

 

Nå har jeg vært ute av hardware verdenen i en lang tid, men det er på tide å komme seg tilbake. Er ferdig med studier og har generelt bedre tid, og det må sies at titler som BF3 og GW2 utmerker seg. Jeg har alltid vært en gamer, men har gamet konstant på min Playstation 3 de siste årene.

 

Dette er listen jeg har satt opp på Komplett.

 

Oppsett fra Komplett

 

Jeg føler at prisklassen ble helt perfekt og ønsker ikke å go langt over 13k.

 

Jeg har drøftet med meg selv og andre i forhold om hvilken socket jeg skulle velge. Jeg valgte til slutt Intel sin 1155 socket mye pga. av anbefalinger og skuffende resultater fra AMD's AM3+ Bulldozer CPU.

 

Jeg føler at jeg er nesten i mål ved valg av hardware, har drøftet VELDIG lenge om hvilket skjermkort jeg burde kjøpe. Konklusjonen ble Radeon 6970 og jeg krysser fingrene at det drar det meste på fult. Backup planen er å kjøpe et makent å kjøre Crossfire X hvis det ikke skulle greie å kjøre BF3 på Ultra med minimum 40 fps. Derfor skal det sies at jeg har valgt 850W PSU slik at jeg er sikret ved evt. fremtidsrettet Crossfire X.

 

Jeg ønsker gjerne tilbakemeldinger før jeg evt bestiller. Jeg går veldig ofte inn på litt for mye detalj i forhold til hva jeg kommer til å bruke PC'n til (i forhold til overclocking osv.), men å sette opp PC'n og deretter bygge den selv er halve sjarmen så vær kritisk når dere kommer med tilbakemeldinger. Hvis dere for eks. bytter ut komponenter så vil jeg gjerne at dere begrunner dette.

 

Takk på forhånd :)

 

Update:

Har endret GPU fabrikant. Valgte Nvidia siden 9/10 benchmarks som jeg leser så yter GTX 570 vesentlig bedre enn Radeon 6970. Og EVGA sitt kort bare falt i smak.

Endret av Leinen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...