Gjest Slettet+513 Skrevet 13. oktober 2011 Skrevet 13. oktober 2011 (endret) Her diskuterer vi spill som er "Free Roam" eller som vi kaller "Open World" Det er ett konsept i mange spill. Hva som er bra med de eksisterende spillene, hvilke spill vi liker og prat om de kommende spillene. Hva er positivt med Open World'erne og hva i verste fall er det negative med slike spill? Endret 13. oktober 2011 av Slettet+513
Lommebok Skrevet 14. oktober 2011 Skrevet 14. oktober 2011 Blir et kort innlegg. Kommer sterkere tilbake. Har faktisk savnet en tråd der man kan diskutere open world spill og kanskje komme med anbefalinger. Oblivion er et open world spill også kalt sandbox games/non-linear. Det jeg syns er utrolig bra med open world spill er at du er fri. Du er ikke bundet til en kjedelig story line som du ikke kommer deg unna. Man kan gå hvor man vil, gjøre hva man vil. Er man lei å gjøre oppdrag, kan man gå i en hule å finne bedre utstyr. Er det kjedelig kan man utforske verdenen osv. Det er så utrolig mye man kan gjøre i et open world spill.
radiohodet Skrevet 14. oktober 2011 Skrevet 14. oktober 2011 Positivt: - Store utforskningsmuligheter. - Gir spilleren en følelse av frihet. Negativt: - Så godt som umulig å gjennomføre en interessant historie i en åpen verden, fordi det gir ingen mening å prøve å fengsle spilleren og samtidig la han løpe rundt på måfå. - Stor verden blir preget av mye uinspirert copy/paste. - Vanskelig å balansere innhold. - Ser det allerede nevnes at man kan gjøre mye i et åpen verden spill, men i realiteten kan man gjøre veldig lite. Mye lettere å lage mye å gjøre i et lineært spill.
Tabris Skrevet 19. oktober 2011 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg spiller nesten bare slike spill for tiden. Jeg har blitt litt bortskjemt, og sliter med å trives med mer lineære spill etter jeg oppdaget open world. Min favoritt er absolutt The Elder Scrolls-serien, og venter nå selvsagt på Skyrim (som er tidenes spillslipp!). Ellers har jeg storkost meg med Fallout 3. Av non-RPG synes jeg også Red Dead: Redemption var enestående. Jeg er egentlig enig i at man vanskelig kan få til en god historie og interessante, nyanserte karakterer i slike open world-spill, men RDR viste noe annet. Det spillet har både en god historie, en fantastisk hovedperson og en åpen, interessant verden å utforske. MMOs har jo også ofte open world, og jeg storkoser meg med LotRO og EQ2.
Bjarnemann Skrevet 19. oktober 2011 Skrevet 19. oktober 2011 Just Cause 2 er dritfett, bare synd fysikken ikke er helt på topp bare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå