Gå til innhold

Timeslønn for tannleger og lektorer?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurte hva timelønnen for disse to yrkene er, fordi jeg finner disse yrkene veldig interessante. Jeg har høye nok karakterer til å komme inn på odontologi, men synes lektor også er et fint yrke. Kan noen som vet det være så snille og si meg hva timeslønnene er til de forskjellige yrkene, slik at det blir lettere å sammenligne dette.

På forhånd, takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei, eg syns ikke du skal bry deg om hvor mye timelønnen er, velg den yrket du liker alle best. men tannlege yrket er ganske bra, det er bra lønn og!

 

timelønnen er ganske forskjellig: det er noen tannleger som jobber for staten også er det noen tannleger som jobber privat.

Men hvis du absolutt må vite kan du sjekke på: utdanning.no eller søke på google :)

Endret av maria1
Lenke til kommentar

Ifølge Statens hovedtariffavtale tjente en tannlege ansatt i staten i 2010 fra ca. kr 400 000,- til 750 000,- Med spesialisering, instruktøransvar og lederansvar er det mulig å tjene enda mer. Kilde: Statens hovedtariffavtale

Privatpraktiserende tannleger tjener som regel langt mer enn tannleger som jobber i det offentlige.

 

kilde: Utdanning

 

På denne siden kan du også finne informasjon om andre yrker :D

Lenke til kommentar

Ifølge Statens hovedtariffavtale tjente en tannlege ansatt i staten i 2010 fra ca. kr 400 000,- til 750 000,- Med spesialisering, instruktøransvar og lederansvar er det mulig å tjene enda mer. Kilde: Statens hovedtariffavtale

Privatpraktiserende tannleger tjener som regel langt mer enn tannleger som jobber i det offentlige.

 

kilde: Utdanning

 

På denne siden kan du også finne informasjon om andre yrker :D

Det så jeg óg, men de har forskjellige arbeidstimer. Det var derfor lettere å sammenligne timeslønna.

Lenke til kommentar

Det skal ikkje være så stor forskjell på arbeidstimane. Dersom ein har ei 100% stilling så jobber ein 1 950 timer (ink. ferie) eller 1 750 timer (eks. ferie). Det er derfor berre å dele grunnlønna med antall arbeidstimer i eit årsverk.

 

Dersom ein jobber meir eller mindre så er dette på grunn av kvelds/nattarbeid, overtid eller andre forhold som kjem utanom og som ikkje eigentleg er ein del av timelønna.

 

Eg vil også anbefale at du samanlikner årslønnene, i slike yrker med god betaling så er det ikkje så vanlig å rekne timeslønn som det er i andre lavare betalte yrker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...