Gå til innhold

Oppgradering av gaming-pc

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisan!

Jeg er en skikkelig spillentusiaist. Jeg er såppas "bortkjemt" at jeg alltid har spilt de nyeste spillene på høyeste kvalitet. Jeg fikk jeg en liten ripe i lakken da jeg skulle prøve ut Battlefield 3 betaen. Fikk jo lagg på ultra...

Istedenfor å ramse opp specsa på pcn så kan dere heller se ratingen til pcn

30bik4p.jpg

Kan det være nok å oppgradere prossesoren evt ram? Skjermkortet skal jo kunne dra det meste i forhold til ratingen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette er ikke nokk til å se hva som trenger å oppgraderes, si specsan heller så kan vi finne et oppsett om hva du faktsik trenger å oppgradere

Skrevet

Kanskje litt vanskelig å se på det bildet, men du skal kunne zoome inn en del før det blir uklar :)

Skjermkortet er byttet til "Asus ENGTX260 SP216". Jeg har også innstalert Windows 7 64-bit

70byte.jpg

Skrevet

CPU, hovedkort, RAM og skjermkort. Du kan muligens slippe unna kun med en sterkere CPU, men jeg tviler. Jeg ser f,eks fps. ned i førtitallet med et GTX570 på Caspian Border- High/Ultra settings. Forøvrig kan du ikke bruke WEI til å få en indikasjon på hva du behøver for å kjøre BF3, eller noe annet for den saks skyld.

Hvis du skal kjøre BF3 med god fps. i 1920x1080/1200:

Intel i5 2500k, Asus P8P67-Pro evt P8Z68-Pro, Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz RAM, AMD HD6950 evt. HD6970 eller Nvidia GTX560ti evt. GTX570. I tillegg behøver du i verste fall ny PSU: +700-1000kr.

(BF3 bør ha en god firekjernes CPU)

Sum: I verste fall Ca.6500kr inkl. ny PSU. Du kan slippe unna med drøye 5000kr hvis du finner komponenter på salg og bruker den gamle strømforsyningen.

Du kan også vurdere et AMD-oppsett, men stort billigere blir det ikke. Kanskje sparer du i så tilfelle 800kr, men de kronene får du svært mye igjen for ved å velge Intels i5 2500k. I første omgang kan du vente med nytt skjermkort og se hvordan 8800gts klarer seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...