Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] hva heter programmet skoler bruker for å finne ut om du har hentet en tekst fra nettet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel et plagiatprogram som er integrert i It's Learning. Tror ikke du får det programmet uten selve It's Learning, og da må du ha rettigheter til å bruke det. Du må altså ha en konto med tilgang til det programmet som f.eks en lærerkonto.

 

Vet ikke så mye mer enn dette, men kanskje noen andre kan komme å tilføye noe?

Lenke til kommentar

hva heter programmet skoler bruker for å finne ut om du har hentet en tekst fra nettet?

Jeg må laste det ned og sjekke teksten min, strykere jeg på denne innleveringen må jeg gå vg1 om igjen :S

Ephorus heter programmet, ihvertfall det fronter bruker og mener også It's learning bruker det. Det er ikke et program, men en webtjeneste.

Det gjør ikke noe annet enn en haug med google søk kunne gjort. Dermed skriv din egen tekst fra scratch så er du trygg. IKKE oversett engelske sider eller klipp store deler fra nettet uten at det er sitert skikkelig.

 

Cobos

Lenke til kommentar

hva heter programmet skoler bruker for å finne ut om du har hentet en tekst fra nettet?

Jeg må laste det ned og sjekke teksten min, strykere jeg på denne innleveringen må jeg gå vg1 om igjen :S

Ephorus heter programmet, ihvertfall det fronter bruker og mener også It's learning bruker det. Det er ikke et program, men en webtjeneste.

Det gjør ikke noe annet enn en haug med google søk kunne gjort. Dermed skriv din egen tekst fra scratch så er du trygg. IKKE oversett engelske sider eller klipp store deler fra nettet uten at det er sitert skikkelig.

 

Cobos

I tillegg til å søke i Google - går den igjennom alle innleverte tekster i kurset. Dette får å sjekke at det ikke har vært samarbeid mellom studentene.

 

Får alltid et par prosent plagiat - like nervøs hver gang jeg dobbeltsjekker og ser at det er fordi alle bruker samme kursnummer og oppgavetekst...

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar

bare google 1/3 av hver paragraf (alle 1/3delene)

 

Hver setning er kanskje bedre.

tja d blir nok en stor jobb

og en setning som f.eks

 

"Det var da jeg så henne, i vinduet, med hennes onde øyne skuende ut"

kan til og med få resultater

 

Hvis setningen i anførselstegn gir resultater og setningen er lang, sliter du.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...