mfb Skrevet 9. oktober 2011 Skrevet 9. oktober 2011 Hei. Jeg tenkte jeg skulle lage min første webside med Dreamweaver Cs5.5 Jeg har allerede satt den opp i Photoshop, men jeg har aldri brukt dreamweaver før. På youtube har jeg sett en del tutorials men er usikker på hvilke som er bra/dårlige å bruke ettersom mange gjør det forskjellig. Det jeg lurer på da er om noen har en god tutorial å foreslå for meg som viser meg det grunnleggende fra A til Å for å sette inn tekst og bilder. Noen tips? Takk på forhånd
Web King Skrevet 9. oktober 2011 Skrevet 9. oktober 2011 Hei. Jeg tenkte jeg skulle lage min første webside med Dreamweaver Cs5.5 Jeg har allerede satt den opp i Photoshop, men jeg har aldri brukt dreamweaver før. På youtube har jeg sett en del tutorials men er usikker på hvilke som er bra/dårlige å bruke ettersom mange gjør det forskjellig. Det jeg lurer på da er om noen har en god tutorial å foreslå for meg som viser meg det grunnleggende fra A til Å for å sette inn tekst og bilder. Noen tips? Takk på forhånd Fint. Noe jeg kan hjelpe deg med Ønsker du og lære deg HTML koding + CSS koding? Må spørre deg litt. Eller bruke den moderne måten som er på D5? (velg mal)-(endre farge/skrift,div) Hvis du vil lære deg html eller css. Så må du nok bruke 3-4 uker på å lære deg alt. kansje ikke så mye. Men det er 1000 vis av koder som har forskjellige sammenhenger
mfb Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter Skrevet 9. oktober 2011 (endret) takker for svar altså, det jeg skal gjøre i første omgang nå er kun å designe en basic side, det hadde vært greit å bruke css tenker jeg, men jeg vil gjerne lære meg det som er mest brukt da jeg kommer til å måtte bruke webdesign i fremtiden (utdanner meg som grafisk designer) Skal nå i første omgang kun sette opp en side med 5 "faner" eller "tabs" med kun et par bilder på hver side og litt tekst, ingen fancy ting, bare en oversiktlig informativ side. Er dette noe jeg lett kan lære meg og sette opp på 1 dag eller 2 dersom jeg følger en tutorial og har alle elementer klart selv? Endret 9. oktober 2011 av Barone
Faller Skrevet 9. oktober 2011 Skrevet 9. oktober 2011 Hvis du skal lære deg det som er mest brukt, kan du begynne med HTML + CSS, for så å lære Javascript/JQuery En god side som lærer deg begge deler er denne (Dette er en tekstbasert side, men ganske så oversiktelig) Denne bruker vi på skolen, og lærer henviser til den. Dette er også en kurant side som bruker video til å vise hva man gjør. Jeg har selv brukt denne siden til Java. Når du har satt deg inn i HTML+CSS kan du også begynne å sette deg inn i HTML 5. Det kommer til å bli standard innen få år. Håper dette er til hjelp Mvh Faller
mfb Skrevet 9. oktober 2011 Forfatter Skrevet 9. oktober 2011 (endret) Har en skoleoppgave der vi skal designe en nettside for en kafe. så slikt er oppsettet mitt for nettsiden, blir det et problem å kode? skal da ha 5 sider totalt. Takker for svar forresten Endret 9. oktober 2011 av Barone
Faller Skrevet 9. oktober 2011 Skrevet 9. oktober 2011 Mulig at du vil bruke noe tid på å finne all kode, men det burde ikke by på noen problemer. Hvis du ser på linken til "web king", og den første linken i det forrige innlegget mitt, så er du safe på å finne det du trenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå