Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Jeg har fått blue screen hva gjør jeg for å fikse dette?


Anbefalte innlegg

Har slitt en del med BSOD i det siste, får det hver 2 gang jeg starter pc-en. Byttet nettopp en ram brikke som var ødelagt og satte inn to nye, har nå seks gig ram.

System:

Windows 7

Intel core I5 750 2,66 GHZ

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9

Saphire radeon HDD 5850

Gigabyt GA-P55-UD3L

Cooler Master V8

post-200127-0-60247400-1318093982_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har slitt en del med BSOD i det siste, får det hver 2 gang jeg starter pc-en. Byttet nettopp en ram brikke som var ødelagt og satte inn to nye, har nå seks gig ram.

System:

Windows 7

Intel core I5 750 2,66 GHZ

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9

Saphire radeon HDD 5850

Gigabyt GA-P55-UD3L

Cooler Master V8

 

Hvis du tar ut en og en RAM-brikke og tester, forsvinner BSOD's da? Hvis du driver å mikser og blander RAM-brikker og det er ikke helt utenkelig at det ikke nødvendigvis går smertefirtt. Kjør memtest og/eller bruk elimineringsmetoden, så finner du ut hvorvidt det er RAM'en som står bak eller ikke.

Lenke til kommentar

En C4 stop feil er som regel feil med en driver. Blir laget en .dmp fil når du får en BSOD du kan sjekke for spor etter hvilken driver som ble kverket av verifieren. Er du heldig er det ett innlegg i event viewer som leder videre. Takker for bildet, hjelper å få stop kodene.

 

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ff560187(v=vs.85).aspx Oppdater alle drivere, evt deaktiver driver verifier for 'fiks'.

Lenke til kommentar

0xD1 BSOD's forårsakes som regel av driverfeil hvor driveren prøver å aksessere en minneadresse den ikke har tilgang.

 

USBECHI.sys er en Windows-driver, så du kan enten prøve å oppdatere USB-driveren eller eventuelt, siden du ser ut til å være plaget av mye rart, ta en formatering og ny frisk installasjon av Windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...