Gå til innhold

Medietilsynet vil ikke jakte på pirater


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nok et eksempel på politikere som lager lover de ikke forstår.

 

Først må myndighetene ta tak i prissamarbeid, monopol, prisdiskriminering, selskap som driver rovdrift på ansatte, spionering på kundene sine, restriktiv DRM som saboterer lovlige produkter, og heksejakten lobbyister i USA bedriver verden over.

 

Deretter kan vi sette oss ned å snakke om tiltak mot "pirat"-virksomhet. Et idiotisk begrep, særlig når det settes opp imot det som skjer i Aydengulfen utenfor Somalia.

Lenke til kommentar

Er det ikke noe med at du har lov til å laste NED til eget forbruk, men ikke DELE?

 

Så hvis du laster noe ned uten å dele det, er det lovlig i Norge? Du bryter lisensavtaler du aldri har godtatt, men EULA'er er vel ikke noe å bry seg om i Norge uansett.

 

Har ingen kilde til det jeg skriver, så hadde vært topp hvis jeg ble motbevist.

Lenke til kommentar

"Medietilsynet er enige i at det må bli utviklet flere attraktive og lovlige fildelings- og streamingtjenester på Internett, i kampen mot ulovlig deling av opphavsrettbeskyttet materiale. Men de presiserer at dette er et ansvar som hviler på aktørene i bransjen, og ikke dem."

 

Det gleder meg at det er flere som ser dette.

Amen til det.

 

Vi behøver tjenester som gir en positiv opplevelse for brukerne. Dessuten bør det være priset slik at kunden får fordeler av salgskanalen.

For det er jo utrolig mye å spare på digital distrubusjon, kontra de fysiske varene.

 

Det er litt synd at mange selskaper prøver å mangedoble profitten, i stedet for å få en lojal stor kundebase.

Lenke til kommentar

"Legal Downloads are killing Piracy"

Står det skrevet på en T-shirt jeg går ganske ofte med....

Jeg liker å ha mange, med forskjellige skrifter, morsomme, men ofte med ett hint av mine meninger.

Og her ser vel alle hvem jeg er "ute etter" ?

Den gammaldagse bransjen som ikke ønsker å fornye seg.

 

Jeg betaler for spotify og er kjempefornøyd, selv om jeg har ett par ting som er litt for gamle til å støtte det.

Musikere fjerner musikken sin derfra, noe som er fail for deres del.

Jeg har oppdaget mye musikk gjennom spotify.

Jeg har også gått på konserter og handla efekter av band pga. Spotify, så noen taper sansynligvis mye på at de har fjernet seg.

 

For film føler jeg at de få tjenestene som alt er der er litt for dårlige til at jeg kan bruke dem og være fornøyd.

Men jeg kjøper fremdeles mye plater, DVD før, BD fra play.com hovedsaklig nå, og jeg er glad i samlingen min.

Mangler bare mer streaming som er god.

Jeg leiger ikke DVDer hos noen fysiske steder eller digitalt lengre.

Gidder ikke gå ned og levere etterpå, for dårlig digitalt tilbud.

Ser noen gratis på voddler, og har vel betalt for en film eller to....

De forbedrer seg stadig hos voddler...

 

Det å forby dette her som nesten alle ser på som en del av sammfunnet er like dumt som å forby prostitusjon, alkohol, robakk, andre rusmiddler som f.eks koffein eller noe så dumt som vann og luft.

 

Dette er ting folk vil benytte i en eller annen form uansett hva noen myndigheter sier eller vedtar i lovforskriftene våre.

Og det skremmer meg at politikerene vi stemmer på+mange av de som sitter hjemme eller faktisk stemmer ikke forstår det.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...