Gå til innhold

Sameie trenger inntauings-firma feilpark. biler?


Gjest Slettet+987123

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+987123

Vet ikke om jeg har postet rett.

 

Men trenger hjelp angående et eller annet firma nær stavanger/sandnes/bryne som man kan lage en avtale med når det gjelder inntauing/botlegging av feilparkerte biler på privat eiendom/gjesteparkeing.

 

Vi er et sameie her som har alt for mange som feilparkerer med vilje og ødelegger for andre. :(

 

Håper noen kjenner til hvem jeg skal kontakte for å lage en avtale på dette. ^^

 

 

Mvh Erlend

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke hjelpe deg med konkrete firmaer i ditt område, men når dere vurderer firma vil jeg anbefale at avtalen gir sameiet rett til å ettergi parkeringsgebyrer (uten at det koster sameiet noe). Pass også på at avtalen er oppsigelig uten alt for lang oppsigelsetid.

 

Hvis ikke risikerer dere å havne i en uoppsigelig avtale der parkeringsselskapet ikke bare gjør live surt for de bileierne dere ønsker de skal gjøre livet surt for, men også for andre i sameiet...

Endret av what_no2000
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Meget gode råd fra what_no2000!

 

Sørg også for guds skyld at selskapet er tilknyttet parkeringsklagenemda! Det gamle boligsameiet mitt brukte Smart Securities som ikke var medlem der og da måtte sakene løses i forbrukerrådet/forbrukertvistutvalget.

 

En slik avtale vil heller ikke koste sameiet noe da de fleste selskapene tar inntektene sine fra bøteleggingen. Men en slik avtale gjør også at selskapet forfølger kravene sine mye mere agressivt!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjenner ikke til parkeringsselskap i Stavanger, men hos oss mener jeg at det brukes et vanlig parkeringsselskap. De kontrollerer plassen og sørger for bøtelegging og evnt borttauing av feilparkerte biler eller biler uten godkjent parkeringsbevis.

 

Litt usikker på om jeg ville hatt med en slik bestemmelse om at man kan ettergi bøter. Mange kan bli ganske personlige når det gjelder bøter og da ville jeg heller vise til at jeg ikke har noe med det enn å begynne krangling om ettergivelse av bøter. Mye lettere å bare skylde på det "slemme" parkeringsselskapet...

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Gjest Slettet+987123

Hei igjen alle sammen.

 

Takker for alle svar.

 

Har ikke laget noen avtale med noe firma enda, men har satt opp nytt og større skilt og sendt ut informasjon til alle sameiere om hva som vil skje om de tøyer grensen. Til nå har dette fungert bra og vi ser forbedringer.

 

Har også sendt ut melding om at hvis noen absolutt treger en park plass på gjeste området må de søke om det til oss i styret, så de har muligheten der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...