Gå til innhold

Hjelp meg, tlf til min mann?


MissC

Anbefalte innlegg

Hei dere der ute

 

Jeg sliter litt med valg av telefon til min bedre halvdel.

Han jobber som mekaninker, og trenger en telefon som er støtsikker og kanskje av nyere model om det fins?

Som har kamera og internett?

 

Alle telefoner som han har hatt blir fort ødelagte pga jobben. (Den ramler i renna, blir klemt, får generellt røff behandling)

Vet han ønsker seg en Iphone4, men han sier som meg at den kommer til å bli ødelagt ganske fort.

Ønsker masse svar, og aner ikke om det fins støtsikkre telefoner lengre av nyere model.

 

Er det noen alternativer der ute??

Jeg har ikke kjempepeilng, så ønsker gjerne svar fra dere som har!

 

Mvh

En som trenger hjelp! :dontgetit:

Endret av MissC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med den nye Sony Ericsson Xperia Active? Eller Samsung Xcover GT-S5690? Begge er IP-67 sertifisert (dvs de tåler å falle i vann, støtsikker osv).

 

Alternativet med tvilling-sim og arbeidstlf fra sofTest høres også ut som en god ide.

 

Edit: Slått på mållinjen av Filmsez. :)

Endret av VinterUlv
Lenke til kommentar

Jeg har skjekket ut Xperia Activ på nett, og det virker som en bra telefon til hans bruk.

Har du testen en slik telefon?

Er menyen vaskelig å finne ut av?

 

Du/dere skjønner. Jeg bor på SVALBARD av alle plasse, og jeg MÅ bestille over internett.

Har ingen mulighet til å teste noen telefoner selv.

Så jeg må belage meg på andres erfaring.

 

Har noen testet denne?

 

Han har nå en SonyEricsson C905 med kaputt høytaler. Så alle samtalene han tar må være på høytaler. :thumbup:

Endret av MissC
Lenke til kommentar

Vann er vel kanskje ikke den største utfordringen. I og med at vi svømmer lite i de arktiske farvann :innocent:

Hehe, men det er et pluss at den tåler fuktighet og har en skjerm som kanskje tåler et trykk eller to uten å briste.

Endret av MissC
Lenke til kommentar

Burde jeg spørre i en ny tråd, om noen har erfaring med Xperia Active?

 

:innocent:

 

Om menyene er vanskelige, hvordan telefonen er osv?

Han har jo en Sony c905 nå, og jeg aner ikke om det blir store forandringen?

Endret av MissC
Lenke til kommentar

Ikke dropp iphone4 helt enda. Du får nemlig kjøpte case til den som gjør at den tåler en del røffere behandling enn uten.

F.eks. http://www.dustinhome.no/otterbox-defender-case-black-white-iphone-4/product/5010598617

 

Ikke ødelegg nå da! Jeg blir forvirret :cry:

 

Han trenger ikke vite om at du kan beskytte iphonen.

Hehe, xperian er billigere også! :tease:

selv om jeg må innrømme at jeg selv har Iphone 3gs, og er fornøyd med Iphone.

Lenke til kommentar

As the name suggests, the Xperia active is designed for the sporty amongst you and can handle 30 minutes under water (up to 1m) without suffering any damage. It also has wet tracking technology that allows you to use the touchscreen under water. Rog from SE-First put the Xperia active under water to see if it survived (it did). Check out the video below.

 

http://www.xperiablog.net/2011/07/17/xperia-active-hits-uk-pre-order-for-230-gets-dunked-in-water-video/

 

De har markedsført at den er IP67 sertifisert, så 1 meter dybt vann i minst en halvtime skal den klare.

Lenke til kommentar

As the name suggests, the Xperia active is designed for the sporty amongst you and can handle 30 minutes under water (up to 1m) without suffering any damage. It also has wet tracking technology that allows you to use the touchscreen under water. Rog from SE-First put the Xperia active under water to see if it survived (it did). Check out the video below.

 

http://www.xperiablog.net/2011/07/17/xperia-active-hits-uk-pre-order-for-230-gets-dunked-in-water-video/

 

De har markedsført at den er IP67 sertifisert, så 1 meter dybt vann i minst en halvtime skal den klare.

Ok:-)

Lenke til kommentar

Nå er det slik at ikke mange har prøvd SE Active, siden først kom i salg forrige uke i Norge. Men tilfeldighetene er slik at jeg fikk min på fredag, så jeg har fått noen dager på å prøve den ut.

 

Det er min første Android-telefon, og jeg har vent meg til den ganske raskt. Den er rask; det er aldri noen hakking under scrolling, eller ventetid ved skifte av menysider. Det er riktig at den er IP67-sertifisert (som Defy), noe som betyr at den er støvtett og motstandsdyktig mot vann. Det er ikke meningen at man skal svømme med den med vilje, men den skal overleve forhold som tar knekken på de fleste andre mobiltelefoner, såfremt man passer på å lukke deksel og klaffer godt. Den har også et glass som skal ha tilsvarende egenskaper som Gorilla-glass. Dette betyr at glasset er mer motstandsdyktig mot riper enn på de fleste andre mobiler. Rundt glasset er det en aluminiumsramme. Om denne er ment til å beskytte glasset, vet jeg ikke, men jeg kan tenke meg at den kanskje vil forhindre noen av de kantskadene som har ødelagt mange iPhone-glass.

 

Jeg vurderte Defy, men da jeg leste om Active i sommer, så bestemte jeg meg for å vente. Først og fremst fordi Active kommer med Android 2.3, mens Defy blir værende på 2.2. Active er også mindre, så vidt jeg husker, og har Bravia bildeforbedring av skjermen. Når det gjelder fallstyrke, så er den ikke markedsført som bedre enn andre telefoner, og jeg håper jeg slipper å teste dette. Den har også en solid bøyle i bunn, som man kanskje kan bruke til sikre telefonen. Kanskje en uttrekkbar snelle hadde spart den noen turer i gulvet, hvis du velger denne telefonen?

 

Det eneste jeg foreløpig ikke er helt etter forventninger, er batteritiden. Jeg skriver foreløpig, da moderne batterier skal ha en viss innkjøringstid før man får maks av dem.

Lenke til kommentar

Nå er det slik at ikke mange har prøvd SE Active, siden først kom i salg forrige uke i Norge. Men tilfeldighetene er slik at jeg fikk min på fredag, så jeg har fått noen dager på å prøve den ut.

 

Det er min første Android-telefon, og jeg har vent meg til den ganske raskt. Den er rask; det er aldri noen hakking under scrolling, eller ventetid ved skifte av menysider. Det er riktig at den er IP67-sertifisert (som Defy), noe som betyr at den er støvtett og motstandsdyktig mot vann. Det er ikke meningen at man skal svømme med den med vilje, men den skal overleve forhold som tar knekken på de fleste andre mobiltelefoner, såfremt man passer på å lukke deksel og klaffer godt. Den har også et glass som skal ha tilsvarende egenskaper som Gorilla-glass. Dette betyr at glasset er mer motstandsdyktig mot riper enn på de fleste andre mobiler. Rundt glasset er det en aluminiumsramme. Om denne er ment til å beskytte glasset, vet jeg ikke, men jeg kan tenke meg at den kanskje vil forhindre noen av de kantskadene som har ødelagt mange iPhone-glass.

 

Jeg vurderte Defy, men da jeg leste om Active i sommer, så bestemte jeg meg for å vente. Først og fremst fordi Active kommer med Android 2.3, mens Defy blir værende på 2.2. Active er også mindre, så vidt jeg husker, og har Bravia bildeforbedring av skjermen. Når det gjelder fallstyrke, så er den ikke markedsført som bedre enn andre telefoner, og jeg håper jeg slipper å teste dette. Den har også en solid bøyle i bunn, som man kanskje kan bruke til sikre telefonen. Kanskje en uttrekkbar snelle hadde spart den noen turer i gulvet, hvis du velger denne telefonen?

 

Det eneste jeg foreløpig ikke er helt etter forventninger, er batteritiden. Jeg skriver foreløpig, da moderne batterier skal ha en viss innkjøringstid før man får maks av dem.

 

 

Dette høres jo lovende ut! Tusen takk for at du tok deg til til å svare.

 

Skal han ha en telefon som tåler ALT, tror jeg han må tilbake på steinaldertelefonen som nokia 5510 eller noe.

Så tror nok at denne kan falle i smak.

Verke jeg eller min samboer har noen gang hatt en android telefon, så en gang må vel bli den første. Tror nok det er en vanesak.

Skal bruke noen dager, å tygge litt på denne telefonen.

Men den virker bedre og bedre jo mer jeg tenker på den.

Også har han muligheten til å feste telefonen FAST på kroppen med en snor. Så mister han den ikke i betonggulvet med det første. (Håper jeg!!!!)

 

:new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...