Gå til innhold

MIUI custom Android ROM-tråden. For oss som har eller vil ha MIUI.


cosm0

Anbefalte innlegg

Må virkelig anbefale dere som henger i tråden her å teste ut nyeste SiyahKernel. Versjon 2.1.

Den er nemlig helt RÅ! Og det vitner tråden på xda om, da den har gått helt løpsk de siste dagene :yes:

 

Har aldri hatt bedre batteritid, har aldri kunnet undervolte lavere, og ikke minst så er telefonen blitt kjappere!

Den er stabil og anbefales virkelig.

 

Selv kjører jeg Siyahkernel v2.1 RC3 og MIUI 10.28, nå har dog v2.1.1 final kommet ut.

Oppdaterer vel etterhvert, men samtidig så har jeg ingen problemer med RC3, og jungelordet "Dont fix if it ain't broken" gjelder stadig...

Da prøver jeg den..der var den fikset,,,;)

Endret av cosm0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå som det er (endelig) har kommet en offisiell ROM vurderer jeg å bytte til MIUI på min SII men har noen spørsmål:

 

- Støttes HW akselerering i UI/nettleseren?

- Støttes TV-ut over HDMI?

- Kan man se 1080p MKV filmer på den uten at det hakker?

- Hvordan er kvaliteten på kameraet?

Eneste jeg kan svare på er at hdmi ut ikke fungerer..enda,veit at galnet miui jobber med det på sin versjon

Hw akselererering?litt usikker på hva det er?andre nettlesere..den støtter det..den spiller av videoer jeg har filmet med tlf i 1080,usikker på mkv format på standard avspilleren..på galnet ver,har de en egen spiller som skal støtte alle formater ..uten at jeg har prøvd alle

Lenke til kommentar

Må virkelig anbefale dere som henger i tråden her å teste ut nyeste SiyahKernel. Versjon 2.1.

Den er nemlig helt RÅ! Og det vitner tråden på xda om, da den har gått helt løpsk de siste dagene :yes:

 

Har aldri hatt bedre batteritid, har aldri kunnet undervolte lavere, og ikke minst så er telefonen blitt kjappere!

Den er stabil og anbefales virkelig.

 

Selv kjører jeg Siyahkernel v2.1 RC3 og MIUI 10.28, nå har dog v2.1.1 final kommet ut.

Oppdaterer vel etterhvert, men samtidig så har jeg ingen problemer med RC3, og jungelordet "Dont fix if it ain't broken" gjelder stadig...

 

Kjører samme kombo selv, med siyah 2.1.1, og er veldig enig :-)

Hvor mye klarer du å undervolte uten at telefonen rebooter eller fryser?

Jeg føler jeg kunne gått lavere, men har prøvd meg litt frem, og etter noen timers bruk med verdier som tilsynelatende er stabile, rebooter den plutselig. Det kan selvsagt ha med andre ting å gjøre enn undervoltinga, men jeg tror det er den som gjør det.

Lenke til kommentar

 

Er ganske sikker på at du må ha minnekort ja..det ligger mange guider på youtube..samt link i denne tråden..jeg innstalerte lightning rom via Odin først..deretter var det bare å legge inn MIUI ret fra cmw finnes nok mange måter å gjøre det på..men føler meg tryggere med cmw

.om du får noen problemer spør Steffen Moss her i tråden han har god peiling på flashing og sånn :-)

Ikke noe dumme spm som forresten :-)

 

Ok, får vel skaffe et minnekort, da. Så jeg i det minste får tatt skikkelig backup. Skal unroote og kjøre cf-root, tenker jeg. Da vil vel cmw virke. Så får vi ta det derfra. Takk for svar.

Lenke til kommentar

Må virkelig anbefale dere som henger i tråden her å teste ut nyeste SiyahKernel. Versjon 2.1.

Den er nemlig helt RÅ! Og det vitner tråden på xda om, da den har gått helt løpsk de siste dagene :yes:

 

Har aldri hatt bedre batteritid, har aldri kunnet undervolte lavere, og ikke minst så er telefonen blitt kjappere!

Den er stabil og anbefales virkelig.

 

Selv kjører jeg Siyahkernel v2.1 RC3 og MIUI 10.28, nå har dog v2.1.1 final kommet ut.

Oppdaterer vel etterhvert, men samtidig så har jeg ingen problemer med RC3, og jungelordet "Dont fix if it ain't broken" gjelder stadig...

Vil det by på noen problemer ved oppdatering idag..?veit ikke om det kan ha noe å gjøre med kernel fikk en slags bootloop i går ved backup

Lenke til kommentar

Noen som er drevne på Extended Settings? Fulgte den oppskriften her.

 

Skulle gjerne hatt datoen helt til venstre, men nå står den klin oppi klokkeslett i midten.

 

"Edit": mens jeg skriver det her så har datoen blitt helt borte fra notification bar'en, uten at jeg har gjort noe som helst.

 

Virker som at datoen kommer og går litt, tok noe tid før den kom opp i midten i det hele tatt. Og så plutselig var den der.

post-259379-0-37722200-1320425727_thumb.png

post-259379-0-19091900-1320425745_thumb.png

Lenke til kommentar

Virker som om problemene med at jeg mister forbindelsen er på vei bort. Er dog fortsatt ikke mulig å installere app'en til Fokus Bank av en eller annen rar grunn...

 

Om noen hadde hatt mulighet til å laste ned den for å eventuelt sende .apk om det er mulig hadde jeg vært takknemlig

Lenke til kommentar

Heisann .. er ny både i dette forumet og med rooting, men har etter mye om og men fått MIUI (1.11.4 )til å kjøre på min Galaxy S1 (i9000). Det eneste jeg sliter med nå - og som sikkert flere av dere har funnet ut av forlengst - hvordan slå av stavekontroll når jeg skriver sms? I og med man ikke kan laste ned norsk blir det uansett meninsgløst .. eller? :ermm:

Lenke til kommentar

Får svare dere begge to, Andreas og tth2.

 

Andreas: Jeg kjører da team Galnet sin "stable" versjon av GalnetMIUI. Den de kaller for stable er en de har jobbet hardt og lenge med og lanseres i etterkant av nyere versjoner. Denne fungerer helt ypperlig for meg, telefonen er rask og god. Alt som skal virke virker. (Nevner ikke tvut og lignende, aldri brukt og er ikke noe man får i miui uansett for nå)¨

 

jeg testet noen vanlige modda stock roms sist helg, og fant telefonen sirupstreg sammenlignet med MIUI.

 

Bestemte meg for å da legge inn en helt clean install ettersom jeg hadde kjørt upgrades (og eventuelle wipes + recovere backups) siden april.

Se da http://www.galnetmiui.co.uk/landing/forums/showthread.php/1950-FATKMZ-s-Battery-Drain-Solution-(i9000) for en fin guide. Basert på å stoppe batterydrain, fungerer bra det også.

 

 

Til tth2: Kjenner meg desverre ikke igjen i din problemstilling, da jeg har kjørt 3. parts tastaturer i alle år. Har brukt SlideIT med norsk inntil nylig da jeg er i prøvefaste på SwiftKey X for øyeblikket, også med norsk.

Lenke til kommentar

.

.

.

Til tth2: Kjenner meg desverre ikke igjen i din problemstilling, da jeg har kjørt 3. parts tastaturer i alle år. Har brukt SlideIT med norsk inntil nylig da jeg er i prøvefaste på SwiftKey X for øyeblikket, også med norsk.

 

Takker :blush: Burde ha tenkt på det - lastet ned 'GO Keyboard' og 'alle' språk var tilgjengelig. SwiftKey så spennende ut - tester det senere.

Lenke til kommentar

Kanskje feil tråd, men siden trådstarter startet følger jeg opp:

 

I have decided to cease development of Oxygen v2.x

 

ICS (Android v4.0) is due to be released in the next 10 days or so at which point I will be bumping Oxygen to v3.0.

 

ICS will be ported to the following devices,

 

HTC Desire (GSM & CDMA)

 

HTC Nexus One

 

Samsung Galaxy S II

 

Samsung Nexus S (GSM & CDMA)

 

This should be in announcements however I will be doing a final maintenance release to fix a couple of issues on a number of devices, incl. battery drain on the SGSII.

 

Kilde: http://forum.oxygen.im/viewtopic.php?id=1414

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...