Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke installert skriverdriver.


Anbefalte innlegg

Er i gang med å sette opp min mors nye skriver (Ricoh Aficio SP C232DN printer). Da hun ikke har nettverkstilkobling på den stasjonære pc-en hennes skal jeg koble den til via USB. Glemte meg og satte inn USB-kabelen før jeg hadde installert den medfulgte driveren, men fikk da bare opp at den ikke fant noen driver. Så det burde vel ikke være noe problem? Så til saken; når jeg skulle innstallere driveren fra den medfølgende cd-en kommer den til 60% før jeg får følgende feilmelding: "Kunne ikke legge til Language Monitor. (19) NEE6AM Language Monitor". Har ikke den fjerneste anelse hva dette betyr, eller hva jeg skal gjøre for å fikse det. Er det noen som vet hva jeg må gjøre?

 

Operativsystemet er forøvrig Vista Home Premium 64-bit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Last ned ny driver her for Vista x64.

 

Alternativt "universal" driver her.

 

Mange takk. Lastet ned, zippet det ut på den rettmessige pc-en og instalerte det. Da driveren ikke hadde noen "step for step"-installeringensfunksjon gjorde jeg det ved å gå til Kontrollpanel->Skrivere->Legg til skriver og velge mappen med driverfilene. Likevel fungerer det ikke. Når jeg skal prøve å skrive ut reagerer ikke skriveren. Kan det ha å gjøre med at når jeg installerte så måtte jeg velge skriverport. Huket da av "bruk eksisterende port" og USB001 (Det fantes USB002 også). Bak på pc-en er det dog 4 stk usb-innganger, og jeg har bare puttet kabelen inn i en tilfeldig. Er det dette som er problemet? Og må jeg i så fall avinstallere og legge det inn på nytt med riktig port? Og hvordan vet jeg hvilken port jeg skal sette usb-kabelen inn i?

 

Har prøvd å putte kabelen inn i alle 4 portene men får bare beskjed om at driveren må innstalleres. Når jeg så velger mappen med de nedlastede filene får jeg at den ikke finner noen driverprogramvare for enheten.

Lenke til kommentar

Hvilken USB-port du bruker spiller ingen rolle.

Jeg ville ha avinstallert driveren igjen og installert på nytt - men da UTEN å krysse av for "bruk eksisterende port".

 

Se også etter noen readme-filer i driverpakken som kanskje kan hjelpe. Jeg personlig har ikke noe kjennskap til akkurat DIN skriver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...