Gå til innhold

Sikring går i rommet når jeg slår på psu!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Når jeg slår på min strømforsyner i pc'n min går sikringa på rommet :( Jeg har en Cooler Master Silent Pro Gold 600W PSU. Dette har skjedd helt siden dagen jeg bygde pc'n i april. I rommet mitt har jeg en 32'TV , xbox, logitech høytalere 75w og pc'n min. Jeg kan slå på pc'n ved å slå på sikringa mens psu er på. Jeg skal også på LAN på torsdag som er på en skole, Så jeg vil helst ikke at alle på lanet skal sitte uten strøm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vanlig at strømforsyninger trekker mer når de blir slått på. Gjerne flere ganger merkestrømmen. Hadde også det problemet på hybelen jeg leide for et par år tilbake. Jeg hadde en 580W da vel og merke. Der var det også 10A kurs på rommet. Får bare la være å slå av selve strømforsyninga. :p

Endret av BigJackW
Lenke til kommentar

Det er vanlig at strømforsyninger trekker mer når de blir slått på. Gjerne flere ganger merkestrømmen. Hadde også det problemet på hybelen jeg leide for et par år tilbake. Jeg hadde en 580W da vel og merke. Der var det også 10A kurs på rommet. Får bare la være å slå av selve strømforsyninga. :p

JA, jeg slår den sjeldent av XD Jeg her bare litt beskymret siden jeg skal på LAN på torsdag. Vil ikke at alle skal sitte uten strøm idet jeg slår på pc min.

:no:

Lenke til kommentar

Det betyr at den ikke løser ut på høyere startstrømmer/strømsjokk i forhold til f.eks. B-kar.

 

OPs sikring vil løse ut på 30A strømsjokk, mens en C-kar 10A sikring vil løse ut på 50A strømsjokk om jeg ikke husker helt feil. Samtidig har han vel en del duppeditter på rommet som utgjør litt så han får jo ikke fullt 30A før sikringa løser ut.

Lenke til kommentar

Sannsynlegvis er problemet at sikringen er ganske hardt belasta i utgangspunktet. Om du prøver når alle andre ting på kursen er avslått vil det nok gå bedre. Eventuelt kan du prøve ein anna kurs.

 

Om sikringa derimot også går når du skrur på og andre ting på kursen er avslått, er det nok større sjans for at PSU'en er i ferd med å takke for seg.

Lenke til kommentar

Takk for alle svar :) Men nå lurer jeg på om det er trygt at jeg tar med pc'n min på LAN på en skole med 200 - 300 andre. De har 2 gigantiske subwooferer og masse store høytalere i salen det er lan i, så jeg tror det er mye strøm der . Vis i verste fall strømmen går, er det så enkelt som å vippe opp bryteren i sikringskapet til skolen for å få strømmen tilbake? :p

Lenke til kommentar

Takk for alle svar :) Men nå lurer jeg på om det er trygt at jeg tar med pc'n min på LAN på en skole med 200 - 300 andre. De har 2 gigantiske subwooferer og masse store høytalere i salen det er lan i, så jeg tror det er mye strøm der . Vis i verste fall strømmen går, er det så enkelt som å vippe opp bryteren i sikringskapet til skolen for å få strømmen tilbake? :p

 

Ta den med. Om arrangøren ikkje har tenkt gjennom dette er det særdeles dårleg planlagt. Men prøv gjerne å koble den på ein 16A-sikring på "normal" måte.

Lenke til kommentar

Alle PSU har høy startstrøm, og så vidt jeg vet så har du "A" sikring i sikringsskapet, imens dere egentlig burde hatt "C". Har nøyaktig det samme problemet hjemme med en Nitro 750W PSU :)

Så ja, du kan fint dra på lan. Maskinen din vil ikke ta strømmen for de andre på LAN'et.

Det finnes ikke noe som heter A-karakteristikk.

At det står 10A betyr 10amperè

 

Det finnes idag kun B, C og D karakteristikk innen automater som blir brukt i eneboliger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...