Gå til innhold

Nyeste Nikon 70 - 200 mm vs Sigma 70-200


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe Nikons nyeste flaggskip Nikon 70 - 200 mm F2.8G AF-S ED VR II, men innrømmer at det kommer til å rive litt i lommeboka. Ser at Sigma har et liknende objektiv: Sigma 70-200mm F2.8 EX DG OS HSM

 

 

Jeg er lite kjent med tredjepartsoptikk, men har lest her på forumet at mange mener Sigma er et godt og Nikon-kompatibelt valg.

 

Er det noen som kan fortelle meg de største forskjellene mellom disse to? Er originalobjektivet verdt de 5000 ekstra, eller bør jeg like gjerne gå for Sigmaobjektivet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siterer mitt eget innlegg fra en annen tråd. Alle disse bildene er tatt på f/2.8 på fullformat. Dette er dog versjonen uten OS, denne går for å være marginalt bedre optisk enn den nye OS-versjonen. Uansett er Sigma 70-200 uslåelig på bang for bucks - jeg ga 4500 for mitt eksemplar. Det har betalt seg selv mange ganger.

 

Sigma 70-200 2.8. Bra nok til yrkesbruk for meg, sikkert bra nok for deg. Men 200mm er nok i korteste laget til å fotografere fly med mindre de flyr under 100m over bakken.

 

Ser disse bildene ut som de er tatt med et objektiv med treg autofokus?

ND3_8998.jpg

 

ND3_8520.jpg

 

ND3_8611.jpg

 

Ser dette bildet ut som det er tatt med ett objektiv som sliter med å fokusere i dårlig lys?

1181842568_v5hxv-450x450.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...