Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] problem med skjermkort


Anbefalte innlegg

jeg har et nvidia gforce9800gt som har fungert veldig bra en lang tid.

helt til nå i det siste hvor jeg innstalerte noen nye mods til fallout 3, og oppgraderte driveren.

det hele startet med at skjermen fryste og og det ble en haug av masse forskjeliige farger ingame, jeg restartet maskinen og da funka det helt greit helt til jeg begynte å spille igjen og det samme problemet skjedde.

 

og etter en stund fikk jeg dette opp når jeg prøvde å starte pcen: (se vedlegg)

 

jeg startet pcen i sikkerhetsmodus og avinstalerte driveren, og da funket det helt fint. så innstallerte jeg den siste driveren fra nvidia og det funket helt greit, til det samme problemet skjedde igjen.

 

nå lastes bare xp inn med alle disse strekene over skjerem og etter det begynner skjermen å blinke og blir svart.

 

noen som kan si meg hva som er problemet her?

takker for svar

post-77368-0-14816700-1317506733_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det bildet minner mistenkelig om det som jeg fikk da mine 8800M GTX tok kvelden. Dette er en ganske velkjent feil med 8xxx og 9xxx serien til Nvidia, de har en stygg tendens til gi "dø" etter 2-3 år. De virker ganske bra uten Nvidia driveren, men problemene dukker opp så snart driver blir lastet.

 

Har du mulighet til å teste kortet i en annen PC, og det samme skjer der, da er nok skjermkortet kaputt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...