Gå til innhold

Oktoberfest 2011 - JadedGamer - 100mm f/2.8 Macro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

14.10: Frost-bildene fra i morges ble for blurry, enkelte fra ettermiddagens spasertur hjem fra Kolbotn litt for "masete". Så dagens bidrag blir et blad fra en bringebærbusk som skilte seg ut fra sine bladsøstre... Editering: Justerte levels i Pixelmator på eksportert TIFF.

 

post-89244-0-17708100-1318611774_thumb.jpg

 

Bonus: Oppdaget at et tykkbunnet whiskyglass jeg hadde lett kunne plasseres foran på objektivet. Hvordan ser en solnedgang ut gjennom en sik konstruksjon tro? Småinteressant - tror jeg må eksperimentere mer med den kombinasjonen...

 

 

post-89244-0-52806300-1318612088_thumb.jpg

 

Lenke til kommentar

15.10: Jeg tror jeg trenger den nye programvaren fra Adobe, skrekkelig mye blurring på håndholdte bilder, selv når jeg bruker 1/160 lukkerhastighet (100mm x 1.6 cropfaktor). Eller så er det at jeg ender opp med å bevege kameraet litt akkrat når jeg skyter.

 

Denne får bli dagens bidrag, et gittermønster fra den gamle nedgangen på Holmlia stasjon...

 

post-89244-0-34405400-1318706782_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Arkitekturabstrakt var et artig ord, veldig passende til bildet :)

Slenger meg på den :)

Takk for det, begge to.

 

Oslo har såpass mange forskjellige byggestiler representert (sideeffekt av manglende styring antar jeg) at det er mye å velge i hvis man vil ta bilder fra spesiell vinkler som dette.

 

Bildet er av Posthuset (tatt fra inngangen til Oslo S).

Endret av JadedGamer
Lenke til kommentar

25.10: Ble lenger på jobb enn jeg hadde tenkt, så lyset var "borte" da jeg fro. Desperat etter å ta i alle fall ett bilde til konkurransen tok jeg et par med mye støy, men vel hjemme fikk jeg tatt dette av noen terninger på et skjærebrett. Dog er ikke lysforholdene verdens beste så det ble største blender og da er det ikke mye bevegelse til før ting kommer ut av fokus... tror jeg trenger å se etter noe bedre belysning etter hvert.

 

post-89244-0-71240200-1319574185_thumb.jpg

Endret av JadedGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...