Gå til innhold

På utkikk etter P55 hovedkort med SLI


nems

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Jeg er på utkikk etter et P55 hovedkort med SLI støtte og SATA 6.

 

Det er veldig dårlig utvalg i butikker når det kommer til hovedkort med denne socketen (1156).

 

Noen som vet om noen bra kort i denne sjangeren?

Så langt har jeg funnet P7P55D-E Deluxe og P7P55D-E EVO, begge fra ASUS.

 

 

Eventuellt noen som har noe brukt de vil bli kvitt? (Bor i Østfold.)

 

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SATA 6 støtte skal du bare stryke med en gang... De som finnes bruker billige og dårlige Marvell ( JMicron kontrollere som er nesten helt ubrukelige for SSDer.

Og harddisker makser ikke SATA 3 en gang så du overlever pent med det.

 

Dessverre er 1155 en utfaset sokkel, så du vil slite med å finne mye nytt til denne om du ikke handler brukt.

Lenke til kommentar

Jeg har en SSD, derfor skal jeg ha SATA6 støtte. Greit hvis kontrolleren er treig, men den vil alikevel være raskere enn SATA3 går jeg ut ifra.. :)

 

Den er nok utfaset (allerede) ja, litt kjedelig det der.. Jeg vil ha nytt kort så slipper jeg oppgradere alt nestegang jeg skal ha nytt, og da kan jeg dra nytte av det gamle grafikkortet som Physxkort..

 

Tenker kanskje noen her har noe brukt de vil bli kvitt, isåfall er det bare å sende PM eller svare her. :)

Lenke til kommentar

Nei den vil faktisk være DÅRLIGERE enn SATA 3 på Intel kontrolleren.

Dette grunnet høy latency til Marvell og JMicron kontrollerene (SSD Benche tråden inneholder bevisene.)

Kort og greit, du vil få dårligere resultater om det skal brukes til OS, sekvensiell fart derimot vil være bedre, men dette gjelder KUN om du skal kopiere filer ala filmer osv som er store.

 

Utenom det så står faktisk Intel sin kontroller ganske sterkt.

 

PhysX er også ganske bortkastet selv om du har kortet fra før dessverre.

Årsaken er at antallet spill som kjører PhysX i hardware (Kreves for å utnytte kortet) er såpass få at du kan telle de på en hånd, og antallet ser ikke ut til å øke med det første heller dessverre.

Så det gamle kortet ditt vil heller ha en bedre fremtid i en server, eventuellt en lekeserver enn som PhysX.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...