Gå til innhold

Oktoberfest 2011 - Epp - 24.2mm f2.8

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enda en tråd, det var da voldsomt. Nå begynner jeg å forstå Trondsters kommentar.

Som du er inne på, så blir ikke fotograferingen noe enklere fordi om man skipper fargene. Kanskje snarere tvert i mot. Her har du i alle fall kontraster i pelsen (kontraster er essensielt i s/h), og i det sylskarpe området av bildet ser man den typiske pupill-streken.

Geitebildet var flott. Skarpt og fint der det skal. :)

Takk :)

Spørs i hvilken kontekst. Regn er slett ikke så gærent fotovær hvis man bare klarer å ignorere det våte for egen del (ref. min egen tur utendørs i dag). Bladene formelig popper ut av bildet i hvert fall, og dråpene har du jo regnet å takke for.

Helt enig. Det som stresser meg med regnvær er å ikke få kameraene våte så de tar kvelden :)

For å ta bilder måtte jeg stikke paraplyskaftet under jakka, så jeg hadde hender til å holde i kamera :) Må lage en vest som kan holde paraplyen for meg, for det er en del regn her på vestlandet.

Jeg liker ikke så mye å fotografere i full sol. Sannsynligvis fordi jeg ikke behersker det ennå ;) Det hører med til historien at da jeg kom hjem var det en nydelig solnedgang, som jeg ikke kunne få tatt bilde av pga diverse bygninger i veien selvsagt...

:) Det var en fin tolkning. Tenkte ikke på den.

Har etter i går bestemt meg for å endre litt på fremgangsmåten. På hverdagene så skal jeg nå se meg ut to objekter som skal tas bilde av. Altså ikke løpe rundt å ta bilde av alt mulig, men gjøre et valg og jobbe med det. Vil trene på det å kunne bedre se hva som virker eller ikke.

Senere utfordring blir én eksponering.

Synes du har klart deg meget godt foreløpig. Gode kontraster, skarpe detaljer, gode konturer og nydelige sort/hvitt konverteringer :)

Takker! Og planen min gikk i vasken i dag. Hadde de tre døtrene mine (0-5 år) med på tur, så det ble ikke videre ro til å ta bilder, men det var egentlig bare en ny dimensjon til utfordringa og det var en morsom tur. I morgen er det en ny dag dog ;)

Jeg klarer ikke bestemme meg for hvilken av festene dine jeg liker best. Alle er jo bra, men i denne festen synes jeg dagens foreløpig er best. Fin innramming av høyspenten :) Også fint at du holder deg til svart/hvit, det liker jeg ;)

Takker! Utfordringa til meg selv var å kunne se-og-tenke svart-hvitt når jeg er ferdig med oktoberfesten. Kjører to fester for jeg ønsker å lære begge kameraene mine bedre å kjenne. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...