Gå til innhold

amd phenom ii x6 1035t kan den kjøre Bf3 og Skyrim på maks?


Morsegutten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer prosessoren til og holde noen år? På max Setning. eller burde den oppgraderes om 6-24 månder?

Den vil slite i CPU-intensive spill som Starcraft 2 og Civilization V allerede i dag. Gode muligheter for at den vil slite i The Witcher 2 og Deus Ex også.

 

EDIT:

Den er ikke mer fremtidssikker fordi den har seks kjerner når flertallet av spill ikke klarer å bruke fire kjerner engang.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Kommer prosessoren til og holde noen år? På max Setning. eller burde den oppgraderes om 6-24 månder?

Den vil slite i CPU-intensive spill som Starcraft 2 og Civilization V allerede i dag. Gode muligheter for at den vil slite i The Witcher 2 og Deus Ex også.

 

EDIT:

Den er ikke mer fremtidssikker fordi den har seks kjerner når flertallet av spill ikke klarer å bruke fire kjerner engang.

fanboy?

 

jeg har en X4 965 og den kjører da vitterlig både st2 cv V og daus ex på max. og det på stock settings

Lenke til kommentar

Kommer prosessoren til og holde noen år? På max Setning. eller burde den oppgraderes om 6-24 månder?

Den vil slite i CPU-intensive spill som Starcraft 2 og Civilization V allerede i dag. Gode muligheter for at den vil slite i The Witcher 2 og Deus Ex også.

 

EDIT:

Den er ikke mer fremtidssikker fordi den har seks kjerner når flertallet av spill ikke klarer å bruke fire kjerner engang.

fanboy?

 

jeg har en X4 965 og den kjører da vitterlig både st2 cv V og daus ex på max. og det på stock settings

 

Kanskje ikke fanboy, bare "misinformed" ?

Uansett, kjører 965 jeg også, med XFX 6970, kjører det som er av spill i dag på max, de nevnte inkludert.

 

Prosessor er et mindre problem, dersom du ikke er veldig glad i å sprenge ting i Minecraft :)

Lenke til kommentar

Kommer prosessoren til og holde noen år? På max Setning. eller burde den oppgraderes om 6-24 månder?

Den vil slite i CPU-intensive spill som Starcraft 2 og Civilization V allerede i dag. Gode muligheter for at den vil slite i The Witcher 2 og Deus Ex også.

 

EDIT:

Den er ikke mer fremtidssikker fordi den har seks kjerner når flertallet av spill ikke klarer å bruke fire kjerner engang.

fanboy?

 

jeg har en X4 965 og den kjører da vitterlig både st2 cv V og daus ex på max. og det på stock settings

I Civilization V vil en Phenom II, uansett antall kjerner eller klokkefrekvens yte dårlig på "huge".

I Starcraft 2 vil også en Phenom II yte dårlig i 4v4-spill i sluttspillene når du får de enorme antallene med enheter på banen.

For ikke å nevne Supreme Commander 2, som sender enhver CPU bortsett fra en i5-2500k ned i søla fra midgame til endgame.

I The Witcher 2 møtte jeg på stykker ut i spillet der GPU-usage havnet nede i 30% med min i5-750 @4GHz, som strengt tatt yter minst 40% raskere enn din Phenom II X4 965 BE i dette spillet.

Deus Ex har jeg også møtt på flere problemer der GPU usage har falt godt ned sammen med framerate.

 

Alle disse spillene er ekstremt CPU-intensive. I disse spillene vil en i3-2100 yte bedre enn en Phenom II X4, det er flaut for AMD.

 

Og ja, AMD-fanboy som skulle ønske det faktisk var konkurranse :no:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Og ja, AMD-fanboy som skulle ønske det faktisk var konkurranse :no:

Nei, da tolker du dem feil.

Du sier at det ikke fungerer/sliter, de sier at de ikke har noe problem.

De sier ingenting om at AMD er på nivå med Intel.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Der viser vell egentlig bare du seriøsitets nivået ditt.

 

Star Craft 2 flyter med stabil framerate over 42 fps, og det er nok.

Tydeligvis er det benchmarks > real life experience, som gjelder.

Lenke til kommentar

Der viser vell egentlig bare du seriøsitets nivået ditt.

 

Star Craft 2 flyter med stabil framerate over 42 fps, og det er nok.

http://www.techspot.com/vb/post975054-83.html

I play a 3 on 3 mod called Desert Strike. Anyone that plays it and makes it to round 81 knows that all the onscreen action will bring the strongest computer to its knees.

 

All the dual cores will get a slide show not matter how powerful the graphics chip.

Dual Cores = 1fps (yes 1 frame per second or less.)

 

I7 920 = 8-14 fps even with a 5770 or Nvidia 460

 

I took the graphics settings down and it really did not make any difference on the I7 computer.

Da har vi SC2.

Civilization V er turn-based, så det er ikke krise at spillet går veldig tregt.

SUPCOM 2 på LAN, har du prøvd det? fps går ikke ned, men etterhvert som spillet utvikler seg vil det gå tregere og tregere fordi spillet synkes etter den tregeste prosessoren.

 

Videre er CPU veldig viktig for å minimalisere fallene under 30fps. En god prosessor er langt mer effektiv for å gi en stabil framerate enn et enda bedre skjermkort (fra GTX 560 Ti og oppover altså).

 

EDIT:

Der viser vell egentlig bare du seriøsitets nivået ditt.

 

Star Craft 2 flyter med stabil framerate over 42 fps, og det er nok.

Tydeligvis er det benchmarks > real life experience, som gjelder.

Ingen benchmarks annet enn Anandtech tilsier at Phenom II kjører dårlig i SC2, jeg nevner RTS-spill og RPG-spill fordi disse er typisk harde på CPU.

 

Poenget er uansett av Phenom II ikke er en særlig framtidssikker CPU.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Supreme Commander serien har slitt med samme problem siden de rullet ut spillet og det er rett og slett RAM problemer.

Og problemet er ikke mengden men at spillet er 32 bit, Supreme Commander 1 krasjet det øyeblikket RAM forbruket veltet over 2Gb.

Og med elendige Square Enix og deres forelskelse i konsoller så har jeg ikke troen på at 2'rn er stort bedre, om ikke annet er det verre for å kunne kjøre på Playstation og andre konsoller.

 

Kort og greit, Sup Com 2 er intet annet enn en katastrofe av ett spill, og det ble slaktet av anmeldere også.

På RTS skalaen gikk de ned fra high end til mid end hvor C&C var, men disse fallt enda lengere ned.

Lenke til kommentar

Har et amd phenom ii x6 1035t 2.6 ghz og den er Overclock til 3,2. kan det kjøre Bf3 og Skyrim på maks? har god nok pc men lurte på prosessor var godt nok? eller burde jeg oppgradere?

Det kommer an på hva slags skjermkort du har. Jeg har radeon 6970 og x6 [email protected] og da er det cpu'en som er flaskehalsen.

Skal snart skaffe XFX Radeon hd 6990. og om noen år Crossfire

Lenke til kommentar

6990 er allerede CrossFire.

Men du kan kjøpe enten ett 6970 for TriFire eller enda ett 6990 for QuadFire.

Eller 1x 6990 og 2x 6970 for QuadFire.

 

Skal du ha mer enn To veis så er det verdt å stoppe på 3 veis, årsaken er at de få prosentene du innhenter ved å gå fire veis er ALT for små til å rettferdiggjøre prisen, i tilegg vil DX9 spill i noen tilfeller gå rett ned i 1-3 FPS i verste fall om ikke CF deaktiveres (Kan skje automatisk) dette grunnet at DX9 støtter max 3 frames render ahead, noe som kun tillater 2 kort (3 vil faktisk blåse grensa.) og resultatet blir kliss likt det som skjedde med NV sitt første dual GPU kort i SLi, og det var dette sære fenomenet.

DX10 og 11 har ikke disse problemene, men skaleringen er ikke bra, det samme gjelder både for SLi og CrossFire.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...