Gå til innhold

Første SSD - Hjelp til Benchmark-lesning


Flim

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nettopp oppgradert harddsiken i min ThinkPad T410 til en Intel 320 SSD. Etter å ha fulgt diverse tweake-guider (bl. a. stickyen her i forumet og "The SSD Optimization Guide"), får jeg denne outputen i Anvil:

 

anvilo.png

 

Mitt spørsmål er da om dette er ok for disken og systemet, eller om noen som har greie på dette kan se åpenlyse "feil" i outputen, og hva jeg evt. kan gjøre for å forbedre hastigheten.

 

Jeg er generelt fornøyd med hastighetsøkningen i systemet etter å ha fått SSD, men savner vel kanskje "WOW!"-faktoren alle snakker om - uten å ha noe å sammenligne det med blir det dog vanskelig å si om det er meg eller disken som er treig... Hehe.

 

All hjelp mottas med takk, ytterligere informasjon om system etc. kan oppgis om nødvendig.

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Resultatet ditt er for så vidt OK, men du kunne nok ha oppnådd bedre resultat hvis du installerer Intel sin driver for brikkesettet på den laptopen. Ser du har MSAHCI som driver, og det er Windows driveren som ikke vil gi best hastighet/resultat for en SSD.

 

 

post-179662-0-03418600-1317028327_thumb.jpg

 

 

Jeg har Intel ICH10R driver og den gir litt bedre resultat enn Windows driveren som du bruker. Resultatet mitt er dog fra en desktop PC, men som sagt, du burde kunne forbedre hastigheten litt ved hjelp av Intel sin brikkesett driver. Og du bør ha Intel SSD toolbox installert.

Lenke til kommentar
Jeg har Intel ICH10R driver og den gir litt bedre resultat enn Windows driveren som du bruker. Resultatet mitt er dog fra en desktop PC, men som sagt, du burde kunne forbedre hastigheten litt ved hjelp av Intel sin brikkesett driver. Og du bør ha Intel SSD toolbox installert.

 

Takk for input! Det setter jeg pris på. Jeg skal grave litt etter driveren da - er det sånn at den er spesifikk for disken min, eller for chipsettet i laptopen min? Og (n00b alert): Hvordan finner jeg i så tilfelle ut av hvilket chipset jeg har?

 

Takk igjen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...