Gå til innhold

Dark Souls: 360 vs Ps3


SteinO2

Anbefalte innlegg

14 dager nå til release =)

 

Lurer på hvilken versjon jeg skal satse på:

 

Ps3:

+Litt bedre lyd

+Litt bedre teksturer

+/-Større og mere erfaren spillerbase pga demons souls(Kan jo være et - og :p)

+Gratis online

 

360

-Komprimerte teksturer/lyd, men tviler til at det er merkbart i større grad.

(+gjetter meg til at 360 har litt bedre fps pga erfaring fra andre multi konsoll spill)

+Bedre stikke for voksne hender.

? -/+ ikke avklart om silver abonenter kan spille "online", rykte om at det er voice chat noe som gjør denne versjonen totalt turnoff...

 

 

Andre som har innspill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Årsaken til at Demon Souls bare kom på PS3 var at Sony publiserte (og sannsynligvis betalte for utviklingen) i Japan. Denne gangen er det imidlertid From Software selv som gjør det, og da ønsker de naturligvis å nå ut til så mange brukere som mulig. Ingen gir ut spill til bare PS3 eller 360 i dag om ikke for veldig spesielle grunner.

Lenke til kommentar

Demon's Souls vil alltid være en perle av et spill.

 

Hvilke andre rollespill kan man dø i så mye ved du som spiller gjør en feil, er absolutt ingen rollespill jeg har spilt på andre plattformer som jeg har slitet så mye med som Demon's Souls, en enkel brukerfeil eller en unna-mannøvring som endte med tragisk fall.

 

Men når man mestra spillet eller drepte en boss følte man lykke i sjela si! Ingen andre rollespill har gitt meg slik følelse.

 

Og man ser helt klart at noen i denne tråden ikke har spilt det og at man kan allerede dømme Demon's Souls var et dårligere spill en Dark Souls vil bli, er det bare fordi det blir multiplattform at spillet blir bedre en Demon's Souls.

Det skulle man tro med noen av svarene her.

Endret av iToMaN
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Par småting:

 

Partychat vil være disablet for DS på xbox. Det er bekreftet og du finner masse linker til det om du googler. Personlig synes jeg dette er helt nødvendig for å ivareta stemningen i spillet.

 

@OP: Det er ingen informasjon tilgjengelig hittil som tilsier at PS3-versjonen blir noe penere eller høres bedre ut enn på xboxen. Det eneste som er blitt uttalt er at de har måttet pakke det en del for at det skal få plass på en disk. De sier ingenting om hva som har blitt pakket, hvordan pakkingen foregår eller om det har noen som helst innvirkning på spillet. Jeg sier ikke nødvendigvis at det ikke har noen effekt, men hittil er det ingen som har bekreftet noenting.

 

Kilde: Just Push Start Dark Souls E3

 

Jeg har vel et sted mellom 500 og 600 timer brukt på Demon's Souls, eier både PS3 og X360, men ideellt sett håper jeg å kunne kjøpe Dark Souls til 360'n min. Rett og slett fordi jeg liker kontrolleren bedre + at de fleste av vennene mine bruker mest xbox. Dersom det viser seg at PS3-versjonen er bedre enn 360-versjonen går jeg naturligvis for den beste. Men dette får vi ikke vite før noen sammenligner etter release så jeg tør ikke forhåndsbestille foreløpig.

 

Det er velkjent at porter fra xbox til ps3 sjelden klarer å ivareta samme kvalitet, men det samme stemmer ikke motsatt vei: sjelden er det slik at ps3 til 360 gir noen dårligere utgave. Jeg har liten/ingen peil på programmering, men jeg har lest flere steder at dette skyldes at det er langt vanskeligere å programmere riktig bruk av ressurser for PS3 enn det er for xbox, og at det dermed er enklere å porte fra ps3 til 360'n.

 

Anywho. Jeg har ikke lest noenting angående Xbox Live Gold og Dark Souls, og jeg innbiller meg at jeg har lest all tilgjengelig informasjon om dette spillet på engelsk (om noen her kan lese japansk så kan de kanskje finne noe mer info). Om jeg skal spekulere vil jeg tippe at spillet vil starte i offline-mode om man ikke har gull-account på xbox live.

Lenke til kommentar

Skal selv ha det på 360, men det er bare fordi jeg kan installere spillet på den å slipper dermed den plagsomme jobbelyden:P og såklart at kontrollen osv er bedre:P

 

Men det er 1 ting jeg lurer på angående online delen av spillet.

Hvordan er coop? Kan jeg feks spille med en venn av meg online? har googlet litt men er bedre å få det inn med teskje av blodfansen!:D

Har hørt at du ikke kan "join party" liksom:S hvordan da kan jeg spille med venner?:S

Lenke til kommentar

Hvordan er coop? Kan jeg feks spille med en venn av meg online? har googlet litt men er bedre å få det inn med teskje av blodfansen!:D

Har hørt at du ikke kan "join party" liksom:S hvordan da kan jeg spille med venner?:S

 

Utifra det jeg forstår basert på intervjuer og artikler finnes det ingen måte å spille med venner på, akkurat som i Demon's Souls. Konseptet er at alle man møter skal være fremmede, og det er et bevisst designvalg. Menne, bare for å være klar, jeg har ikke lest at det ikke finnes noen måte å adde friends på, men det står heller ikke nevnt noe sted. Og Brian Crecente fra Kotaku skriver at FROM ønsker å ha ensomhetsfølelsen intakt, dermed blir det ingen voicechat osv, og meldinger man kan skrive/lese er forhåndsdefinerte... Dvs. du kan ikke skrive hva du vil, men du må velge fra en liste (som i Demon's Souls er ganske stor og veldig effektiv).

 

Dette høres kanskje rart ut for noen som ikke har spilt Demon's Souls lenge nok til å oppleve hele stemningen samt onlinesystemet, men tro meg, når det funker er det genialt. Jeg er selv en person som aller helst vil spille co-op med en kompis, men i Demon's Souls tror jeg det hadde ødelagt mye av opplevelsen om de tillot det.

 

For øvrig er onlinedelen av Dark Souls langt mer fokusert på å hjelpe hverandre, snarere enn å drepe hverandre som Demon's Souls utviklet seg til.

Lenke til kommentar

du kan få til litt co-op, er vrient men fullt mulig.

Dere må avtale hvor og når Host legger ut sin Summon stein eller hva faen det heter, og kompisen som skal inn til host sin verden må være der og ta den i mot med en gang før andre finner den.

Beste er å gå i ett eller annet bortgjemt hjørne som man sjeldent går til.

 

Voice chat fungerer ikke på hverken xbox eller ps3 da. du blir kastet ut i start menyen hvis du setter igang party chat. Hvis dere skal ha chat så bruk skype e.l. på pcen hvis mulig.

Endret av Chronilus
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Synd at Dark Souls endte opp med å miste jevn animasjon, de myke kombo-overgangene, kompleks AI, de store områdene. Og vi fikk dårligere framerate og uhyggelig mye dårligere treff-deteksjon mellom fiendene, sverdet og skjoldet, osv.. på begge platformene.. når prosjektet ble multiplatform.

 

Måten de kompenserte for den dårlige script-baserte AIen var å lage målsøkende angrep i tillegg. Jeg spilte "Omstreifer" i Demon's Souls, men det nyttet ikke å spille på samme måten i Dark Souls. Her må du ha et skjold med 100% damage reduction. Hvis du ikke vil bli truffet, må du spamme leap-angrep. Som fungerer greit så lenge du ikke kommer over tre fiender som har et trigger-script som går i utakt. Da er du ferdig. Og du må gradvis slå sverdet sløvt over hodet på bossene før de dør, tydeligvis. Ikke noe svake punkt, eller triks som med Tower Knight bossen eller noe slikt i Dark Souls.

 

Tror ikke jeg har blitt så skuffet over et spill på veldig lenge. Jeg liker oppsettet og verdenen, og slike ting. Men spillet er teknisk sett grusomt dårlig i forhold til Demon's Souls. Hvis du forventer Demon's Souls, bare større, så styr unna..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...