Gå til innhold

I dag får du bedre Samsung Galaxy S II


Anbefalte innlegg

Trodde ikke ota fungerte på Samsung Galaxy S2 på 2.3.3. Men, ser ut til å fungere med ny meny på dette valget på 2.3.4

 

edit: fungerte fint å installere 2.3.4 med Kies. Mobilen er en del kjappere, men er mer rot i språket. Norske og engelske menyer over i hverandre mer enn før.

Endret av spetter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder oppdateringen, etter at den starter så kommer det opp sånn at den teller til 100 % og så restarter telefonen.. det er greit men så dukker det opp "Comfirm Password" hva er dette og hvordan kommer jeg videre inn i telefonen? åssen finner jeg passordet her?

 

noen som kan hjelpe av dere som har installert oppdateringen? :)

 

evt sjekk ut: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1378747

Lenke til kommentar

Henta også 2.3.4 oppdateringen her om dagen via Kies, ikke lagt merke til stort med forandringer enda, bortsett fra en endring i hvilken skrifttype som er brukt på telefonen.

 

hva gjør du når du logger inn på kies? skal oppdatering poppe opp automatisk? eller er det en hemmelig knapp et sted?

Lenke til kommentar

Kjørte nettopp igang Kies og fikk beskjed om at en oppdatering (av Kies?) var tilgjengelig... Kjørte gjennom denne (etter nedlasting på ca 55-60 MB) og Kies restartet fint, men så...

 

=> på hovedskjermen for tilkoblede enheter i Kies (dvs. for min SGS2 aka. "GT-I9100") under fanen "Grunnleggende informasjon", herunder "Fastvareinformasjon" finner jeg nå følgende melding i orange og sort tekst (med telefonen tilkoblet):

 

"Gjeldende versjon er ikke en offisiell utgave.

Fastvareoppgraderingstjenesten for uoffisielle versjoner støttes ikke.

 

Aktuell fastvareversjon : PDA:KE2 / PHONE:KG6 / CSC:KE2 (NEE)"

 

Jeg kjører stock fra Samsung, dvs. har -ikke- rootet/moddet/lagt på ny ROM via Odin++, så dette skjønner jeg fint lite av... :hmm:

 

Noen som har tips (eller evt. opplevd noe av det samme)?!

Dæng. :wallbash:

Lenke til kommentar

Henta også 2.3.4 oppdateringen her om dagen via Kies, ikke lagt merke til stort med forandringer enda, bortsett fra en endring i hvilken skrifttype som er brukt på telefonen.

 

hva gjør du når du logger inn på kies? skal oppdatering poppe opp automatisk? eller er det en hemmelig knapp et sted?

 

Logger ikke inn på Kies akkurat, kobler bare telefonen til PCen, åpner Samsung Kies, og når Kies har fått connecta til telefonen din så skal den si ifra om det er ny oppdatering tilgjengelig eller ikke, eller står det bare "Firmware is up to date" eller noe.

 

 

Kjørte nettopp igang Kies og fikk beskjed om at en oppdatering (av Kies?) var tilgjengelig... Kjørte gjennom denne (etter nedlasting på ca 55-60 MB) og Kies restartet fint, men så...

 

=> på hovedskjermen for tilkoblede enheter i Kies (dvs. for min SGS2 aka. "GT-I9100") under fanen "Grunnleggende informasjon", herunder "Fastvareinformasjon" finner jeg nå følgende melding i orange og sort tekst (med telefonen tilkoblet):

 

"Gjeldende versjon er ikke en offisiell utgave.

Fastvareoppgraderingstjenesten for uoffisielle versjoner støttes ikke.

 

Aktuell fastvareversjon : PDA:KE2 / PHONE:KG6 / CSC:KE2 (NEE)"

 

Jeg kjører stock fra Samsung, dvs. har -ikke- rootet/moddet/lagt på ny ROM via Odin++, så dette skjønner jeg fint lite av... :hmm:

 

Noen som har tips (eller evt. opplevd noe av det samme)?!

Dæng. :wallbash:

 

 

Hmm KE2 det er jo noe eldre greier, er vel versjonen telefonen min kom med det, som ble gitt ut i Juni eller noe. Denne nye oppdateringen som det snakkes om i artikkelen er KI4. Merkelig greier, spesielt det at Kies sier du kjører en uoffisiell versjon, med tanke på at du oppdaterte via Kies. Må ha skjedd noe rart, dog skal sies at når jeg åpna Kies nå, fikk jeg beskjed om at det var en ny versjon av Kies ut, kanskje det har skjedd noe rart i det de prøvde å pushe ut denne oppdateringen.

 

Uansett du kan alltids finne firmwaren her: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278 og flashe via Odin.

Lenke til kommentar

Jeg har nå testet oppdateringen på 2 av våre mange telefoner, og på begge opplever jeg flere problemer som har gjør at jeg absolutt ikke vil anbefale oppdateringen enda.

 

 

Før oppdateringen (og fremdeles ikke fikset):

  • Manglende kobling mot global adresseliste (Exchange) ved søking etter kontakter når du skal ringe. (Fungerer kun ved sending av SMS eller Epost)
  • Oppretting av avtaler i kalenderen setter status "Tilgjengelig" som standard.
  • Mailklienten mangler muligheten for å slette epost fra serveren ved IMAP-kobling.
  • GMT+02 blir aktiv tidssone hvis du velger "Automatisk"
  • Utrolig mye piping og mas ved mottak av mail under en telefonsamtale (Denne er endret på. Se listen under)

 

Etter oppdateringen:

  • Engelsk kalender, og ellers mye engelsk i menyene.
  • Power Saving -menyen har 2 avhakinger for å skru på funksjonen, både på engelsk og norsk.
  • Power Saving skrus på ved 20% hvis du velger 30%. 30% hvis valgt 50%. 40% hvis valgt 70%.
  • Mottak av epost stopper under en telefonsamtale. Selv hvis du manuelt velger å oppdatere. All epost ramler inn først når du avslutter samtalen.
  • Widget-en "Mini Paper" har fullstendig sluttet å fungere.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...