Gå til innhold

Kabinett med plass til mest mulig HDDs


Anbefalte innlegg

Hoi,

 

Jeg har en NAS-boks stående her i stua og surre. Den er i dag i et Termaltake Armor kabinett, som begynner å bli for liten.. :(

 

Kabinettet i seg selv, med hjelp av 3.5" adaptere i 5,25" brønnene klarer den i utgangspunktet 11 disker, men jeg har i tillegg to disker liggende løst på "gulvet" i kabinettet - så totalt 13 disker i dag.

 

Finnes det i det hele tatt et kabinett som støtter flere enn 13 disker? I så fall, hvilket?

 

Skulle gjerne hatt ett som støttet en 17-18 disker - det hadde vært optimalt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antec sine kabinetter med bare 5,25" brønner funker bra, der kan du bare sette inn hot-swap bays. Fractal har også en god del 3.5" brønner. Kjøpte et Fractal arc mini, og her er det 6 3.5" brønner, og plass til å 2-3 disker til i 5,25" brønnene. Du har også storebroren Arc midi som har plass til 8 disker originalt i tillegg til 2-3 disker i 5,25". Om du vil ha mindre kjøling og mere støydemping er Fractal Define bedre lydisolert med støydempematter over alt.

 

Tror nok Antec twelve hundred med 5,25" til 3.5" rammer passer deg best. Med alle 5,25" brønner fylt med 3.5" hot swap bays får du plass til totalt 16 disker uten modifikasjoner. Om du trenger meren kan du alltids modifisere kabinettet eller bruke eksterne disker med USB 3.0/eSata.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Lian Li PC-343B

 

http://www.techbay.no/product.html/lian-li-pc-343b-modular-cube-case-sort?category_id=32

 

"Kabinettet er modulært i den forstand at du som kunde kjøper kabinettet som basispakke og bygger deretter opp med tilbehør etter egne ønsker og behov.

Kabinettet leveres uten 3.5" plasser for harddisker. Det er mulig å montere totalt 30 stk. harddisker."

 

Det burde da holde, eller ?

Endret av mhsalangli
Lenke til kommentar

Høres faktisk ut som akkurat den situasjonen jeg er opp i nå :p

 

Personlig har jeg kjøpt et I&S Servertower fra Microplex, som i seg selv holder 9 5.25"-bays. Komplementerer dette med 4x 2bay harddiskrammer som hver tar 3 disker, så da er vi oppe i 12. Jeg tror enda dette blir litt for lite, men så ut som det var god plass mellom dravracket (heter det det? :p) og bunnen, så de resterende blir hengt opp i patentbånd :p

 

Men snakker vi nesten 20 disker, tror jeg du nesten må frem med en cube, eller tilsvarende design :)

 

//OWD

Lenke til kommentar
Personlig har jeg kjøpt et I&S Servertower fra Microplex, som i seg selv holder 9 5.25"-bays. Komplementerer dette med 4x 2bay harddiskrammer som hver tar 3 disker, så da er vi oppe i 12. Jeg tror enda dette blir litt for lite, men så ut som det var god plass mellom dravracket (heter det det? :p) og bunnen, så de resterende blir hengt opp i patentbånd :p

Cool, jeg har et I&S EYE981 fra Microplex med 3x3bay rammer med fire disker og SSD i 2.5" på toppen. Min plan er også utbygging med patentbånd nedover, selv om det frister med den ledige plassen over PSU.

 

Problemet med I&S er suboptimal luftflyt, men eller er det ganske bra om litt gammeldags.

 

Trådstarter: Antec Twelve Hundred med fire slike skal gi 16 disker uten for høy pris.

Lenke til kommentar

 

Problemet med I&S er suboptimal luftflyt, men eller er det ganske bra om litt gammeldags.

 

Hehe, ser absolutt problematikken, men jeg har et relativt stort kott ute i gangen hvor jeg tenkte jeg skulle stashe alt av servere og annet nettverkutstyr. Dette tillater at jeg kan bli litt mer liberal når det gjelder bruk av vifter :p

 

De bay'ene jeg har kjøpt har alle vifter i fronten, så hvis jeg bytter ut de med noen med litt mer hår på brystet, og supplerer med diverse andre rundt om i kabinettet, samt sørger for god lufting til selve rommet tror jeg at jeg er good to go :)

 

Men til trådstarter: Cube og Twelve Hundred med masse bays tror jeg gir deg akkurat det du trenger :) Hvis du vil ha noe større, og billigere, kan du alltids finne frem bordsag, MDF-plater og trelim, men straks litt mer arbeid :p

Lenke til kommentar

Lian Li PC-343B

 

http://www.techbay.no/product.html/lian-li-pc-343b-modular-cube-case-sort?category_id=32

 

"Kabinettet er modulært i den forstand at du som kunde kjøper kabinettet som basispakke og bygger deretter opp med tilbehør etter egne ønsker og behov.

Kabinettet leveres uten 3.5" plasser for harddisker. Det er mulig å montere totalt 30 stk. harddisker."

 

Det burde da holde, eller ?

 

Der ja, den er fin - Viste at Lian Li hadde et kabinett, men klarte aldri å rote meg frem til hva det het.

Og det viser seg at min antagelse om at det var lettere å spørre her enn å google var en god tanke.

 

Mange takk, bestiller en slik jeg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...