Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

"Do It Yourself" på moped.


Minecrafter

Anbefalte innlegg

jeg har lenge hatt lyst til å begynne med småmekking på mopeder...

men har absolutt ingen erfaring med det, vet dere om en "DIY"(bok) på moped mekking?

vil kjøpe en brukt moped og se om jeg kan øke effekten på en eller fikse den hvis den trenger det.

 

for å gjøre det klart... mopeden jeg skal mekke på skal ALDRI ut på veien, så det er klart. gjør det kun for gøy og for å stille min egen nysgjerrighet..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror faktisk ikke at det finnes noen DIY for mopeder. Det du da evt kan gjøre, er å starte en egen tråd (hvis det da ikke allerede finnes) og få folk til å legge ut egne erfaringer og måter de gjør det på. Ut i fra dette har du alt samlet på et sted, og du kan da skrive det ut å lage din egen private DIY bok :)

 

MEN! tenk også over da, at ikke alle som er proffe mekkanikere. Mange mener de er verdensmestere, selv om de egentlig ikke er det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Selvfølgelig finnes det lettfattelige bøker om mopeder.

Selv har jeg denne:

 

RGBhr_3920.jpg

 

Haynes-bøkene er kjekke å ha.

De har en del slike for bil på Biltema. Jeg vet ikke om de har bøker for mopeder også.

Men ebay kan jo være greit å sjekke.

 

Disse bøkene beskriver i detalj det aller meste av vedlikehold og reparasjoner.

De er modell-spesifikke, men hvis du har en sjelden moped er det ikke sikker de har laget en bok om akkurat din moped.

I så fall kan det være lurt å sjekke om din billige noname-moped kanskje er basert på en mer kjent type som de har bok på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...