Gå til innhold

DD-WRT, opprette trådløst gjestenett


bamse87

Anbefalte innlegg

Har ein Asus RT-N16 med DD-WRT som eg kunne tenkt meg å opprette eit trådløst gjestenettverk på.

Fikk dette til ved å opprette eit "Virtual Interface" under Wireless -> Basic Settings. Derimot vil eg gjerne at alle som er inne på dette nettet ikkje har anledning til å "sjå" pc'ar og andre einheiter på det vanlige nettverket mitt. Er det nokon som kan hjelpe meg med dette? Om det er anledning til å begrense hastigheiten mot internett på dette nettverket, er det også veldig fint.

 

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En løsning er å sette opp DHCP på Asusn i et annet nett enn ditt hjemmenett.

 

For eksempel gjester i 10.10.10.xx og hjemmenett i 192.168.1.xx.

 

Du kan og sette på 'AP isolate' i DD-wrt for å forhindre kontakt mellom trådløse klienter.

 

Takk for det. Du har kanskje oversikten over kor eg kan sette opp dette? I Setup -> Basic Setup kan eg sette opp DHCP, men eg kan ikkje sjå at eg kan sette dette opp i begge netta kvar for seg? Eg er kanskje på villspor?

 

Tror jeg ville ha flashet RT-N16 med Tomato for de funksjonene du ønsker.

Her finner du tips for gjestenettverk. QoS er enklere å styre på Tomato enn DD-WRT.

 

http://www.wi-fiplanet.com/tutorials/article.php/3800416/How-to-Manage-Traffic-Using-Tomato-and-QoS.htm

 

Takk for det :) Eg trur ikkje det blir aktuelt å legge inn Tomato, har endelig begynt å få litt kontroll på DD-WRT, samt at dette er mest ein "kjekt å ha" funksjon. Om det ikkje lar seg gjere i DD-WRT, vil eg nok legge saken på is.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...