Gå til innhold

hdd viser mer enn innholdet i mappene


hakongram

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ja, de oppstår med en gang de! hvis det er snakk om win 7: (har engelsk versjon selv så for å ikke gjette feil på oversettelsen kjører jeg engelske navn)

høyreklikk "my computer", velg properties

ute på venstre side i vinduet som kommer frem velger du "system protection"

i vinduet som kommer opp finner, og merker du "local disc (C:)(system)" og trykker "configure"

så kan du jo vurdere om du vil slå fungsjonen helt av, eller bare redusere plassen den får lov til å bruke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

vel både pagefila og hibernate fila er som regel like stor som fysisk minne. Så har du 4 GB minne, vil de to filene ta opp ca 8 GB HD plass..

 

Liten sammenheng mellom innstalerte oppgaver og størrelse på innstalasjonen.

Lenke til kommentar

hvis du ikke bruker dvalefungsjonen kan du deaktivere mulighete, og dermed slippe filen som opptar plass: http://www.sevenforu...le-disable.html

 

Det er også mulig å deaktivere Pagefile, men jeg er ikke sikker på om det er en så veldig god idè. Jeg har googlet litt, men finner ingen skikkelige konklusjoner. Mange mener det går helt fint, mens andre mener at man absolutt ikke bør gjøre det.

Det alle ser ut til å være enige om, er at det i alle fall innebærer en viss risiko for ustabilitet osv.

Endret av SirAmp
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

hibernatefila kan slettes om du ikke bruker dvalefunksjonen:

powercfg -h:off (tror jeg det var). Virtuelt minne kan du foreløpig slå av og slå det på igjen om noe program forlanger virtuelt minne. Slett pagefile.sys etterpå...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...