Gå til innhold

Ny PC til bruk i Inventor- og kontorsammenheng


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Masse RAM, god prosessorytelse og kanskje et "CAD workstation-class graphics card". En SSD er nok ikke å forakte det heller.

 

RAM koster 800 kr for 16GB med 1600MHz, så det er greit.

Et godt valg for prosessor blir i7-2600k, 2300kr.

LGA1155 hovedkort koster rundt 800 kr til denne bruken. H67 eller Z68 har integrert grafikk.

En 60GB SSD koster 800 kr, 1TB HDD koster 400 kr. Kjøp begge deler siden begge deler har sine styrker og svakheter.

Kabinett koster 700 kr for Fractal Design Define R3, som er veldig bra for kontorbruk med tanke på støy.

Strømforsyning rundt 500W koster 500-700kr, hlet overkommelig.

 

Så baseline med veldig god ytelse blir dette 6500 kr ca. Så kan du vurdere om du trenger et Quadro-kort og hvor mye det hjelper, det vet nemlig ikke jeg.

Lenke til kommentar

Det ser i stor grad bra ut, vil anbefale deg å jobbe ut ifra en god nettbutikk som Dustin.no

Ethvert H67-,P67- og Z68-hovedkort vil duge bra for disse oppgavene, det er jo snakk om en kontorPC så overklokking eller flere skjermkort er rimelig utelukket tror jeg.

 

Angående skjermkortet du har valgt virker det veldig gammelt, ATI er blitt spist opp av AMD for over et år siden. Hvor nyttig et ATI/AMD-kort er i CAD vet jeg heller ikke noe om, men jeg har ikke hørt så veldig mye bra angående ytelsen i CAD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...