Gå til innhold

hordan fjerne overklokking?


Anbefalte innlegg

hei,

 

er det noen som kan hjelpe meg med å resete hovedkortet? ettersom jeg har skjønt skal det kunne fjerne overklokking av prosessoren og gi standard innstillinger?

 

noen som kan dette?

 

hovedkortet og prosessoren er som følger:

 

"MSI P7N SLI Platinum, nForce-750i SLI,

Socket-775, ATX, DDR2, 3xPCI-Ex(2.0)16"

 

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

Socket LGA775, 8MB

 

håper på tips og hjelp:)

 

takker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Evt. den harde veien, som er å resette CMOS :tease:

 

Det kan gjøres på to måter:

  1. Finne CMOS jumperen (lykke til) og trykke/vippe på den.
  2. Fjerne ALL spenning du har på HK. Da må du koble fra alle ledninger, og trykke på PÅ knappen. Deretter finner d det lille runde CMOS batteriet, og tar det ut et par minutter,

Merk deg at absolutt alle instillinger vil bli resat når du gjør dette. Systemtiden vil endres, så du plutselig havner i 2002 eller noe rundt der. Men dette alternativet brukes vel så vidt jeg vet kun dersom man ikke har noe annet valg, ved at PC'n f. eks. ikke vil boote til BIOS engang pga for mye overklokk osv.

Lenke til kommentar

De fleste nye hovedkort har vel en CMOS reset knapp bakpå, har de ikke det?

 

Mulig det, men jeg synes iallefall den er umulig å finne. Og når det i manualen står "The CMOS reset button is located on the motherboard" så begynner jeg å lure på hvordan de i det hele tatt klarte å lage et hovedkort laugh.gif For da er det ikke mye lett å finne..:hrm:

Lenke til kommentar

på mitt nye ASUS P8P67-M PRO B3 så var det jo en CMOS resetjumper som i gode gamledager? Bare at den hadde fått nytt navn og het noe sånn som CTRSL eller noe... og det var bare å bytte pins akkurat som før så fikk du resatt CMOS :p jeg klødde meg litt i huet men det var jo bare navnet som var forandra.

 

jeg så ingen CMOS resettknapp, men jeg gadd ikke åpne bruksanvisninga heller :p

 

edit: LysDiode, jeg har fremdeles riktig dato OG klokke.. kanskje de har funnet på noe smart der slik at den ikke blir resatt, for det funka fjell her.

Endret av Antonsenlarsen
Lenke til kommentar

på mitt nye ASUS P8P67-M PRO B3 så var det jo en CMOS resetjumper som i gode gamledager? Bare at den hadde fått nytt navn og het noe sånn som CTRSL eller noe... og det var bare å bytte pins akkurat som før så fikk du resatt CMOS :p jeg klødde meg litt i huet men det var jo bare navnet som var forandra.

 

jeg så ingen CMOS resettknapp, men jeg gadd ikke åpne bruksanvisninga heller :p

 

edit: LysDiode, jeg har fremdeles riktig dato OG klokke.. kanskje de har funnet på noe smart der slik at den ikke blir resatt, for det funka fjell her.

 

Da var vel du heldig - min hoppa tilbake til 2002 også la jeg ikke merke til det, så hver gang jeg kom inn på sider med SSL sertifikat så ble jeg stengt ute og alt var ugyldig osv, haha :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...