Gå til innhold

Finnes det et bra MMORPG-FPS?


Anbefalte innlegg

Hallo.

 

Jeg leter etter et førstepersons skytespill som er et MMORPG, og det finnes det ikke mange av?! Vi har jo Borderlands, som jeg egentlig liker veldig godt, bortsett fra at det ikke er et MMO. Det har bare CO-OP muligheter. Så liker jeg heller ikke at man bare får bedre våpen med å plukke de opp etterhvert. Vært bedre om de hadde satsa mer på karakteroppgraderinger.

 

Så et Mass Multiplayer Online Role Playing First Person Shooter?

 

Har letet veldig lenge etter noe som dette på nettet, men klarer ikke finne noe bra. Det må i grunn ikke være et FPS, men det må være skillbasert og helst ha pistoler eller skytevåpen, og selvfølgelig et MMO der man kan oppgradere karakteren sin.

Endret av Mr. Kuma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har jo Fallen Earth og Earthrise. Litt liten brukerbase sist jeg sjekket, men Fallen Earth er på vei til å bli gratis. Earthrise kan bli ganske kult også bare dem blir kvitt alle bugsa og den horrible laggen, men dette er erfaring fra beta-launch som var januar-februar. Har ikke testet det siden. MMO'er med first-person-view så er det vel bare Fallen Earth, Mortal Online og Darkfall jeg har hørt folk spille. Earthrise og Global Agenda er third-person-view selv om du må sikte som i Mass Effect og Max Payne.

 

Alle veldig interesante spill, men vil nå ikke si jeg liker noen av dem noe spesielt siden jeg ikke er no særlig fan av fantasy og sci-fi spillene er ikke så crowded...

 

 

Men vi må nok vente på World of Darkness, Planetside 2...

 

 

Inntil videre så har du jo Alliance of Valiant Arms

 

Og Neocron 2.2

Endret av Timmeyh
Lenke til kommentar

To MMOFPS-klassikarar - Tribes og Planetside - har moderne oppfølgjarar på på veg, men akkurat no er det skralt.

Planetside så egentlig litt interessant ut. Har du prøvd det, å i så fall hvordan er det? Skal sjekke ut førsteinntrykk videoer før jeg bestemmer meg. Men er det noe jeg savner i spillverden så er det et skikkelig MMOFPS.

Lenke til kommentar

Er det originalen eller det Planetside 2 du meiner? :)

 

Uansett, Planetside 1 var på mange vis eit godt stykke forut for si tid, med eit combined arms-gameplay ein finn i t.d. Battlefield, ulike kamprollar, permanent progresjon med XP og nivå, lik CoD - på ein skala og med ein grad av permanens ein ikkje finn korkje i BF eller CoD, sjølv i dag. Det er faksjonsbasert, med eit slags territorialt kontrollpointsystem som ein slåss om, pluss tre utakbare heimterritorium. Eg har diverre berre sporadisk erfaring med det - i 2003 var eg ikkje særleg orientert om kva som rørte seg i MMO-verda, og on ein kjem seint til festen er det - som eg oppdaga - litt vanskeleg å kome i gang med for ein som hadde relativt kort fartstid med nettspel generelt. :p Det er framleis ikkje det enklaste å starte med, med det lev i beste velgåande.

 

Det kan vere verdt eit forsøk, men om du vil ha ein fersk start og 2011-grafikk, så kan det løne seg å vente på Planetside 2. RockPaperShotgun har skrive ein del om det: http://www.rockpapershotgun.com/2011/09/09/dancing-to-different-beats-planetside-2/

Dei viktigaste stikkorda er same konsept som før, men i ei tid som er klar for det og free to play i staden for abonnementsbasert.

 

Kom og på eit anna spel under utvikling som kan vere av interesse: Firefall. Trur ikkje perspektivet er låst til førsteperson, men det har ein del spanande konsept, og eit utviklarteam med mykje talent.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Titan gleder jeg meg veldig til. Håper det blir bra. Men Titan er vel ikke akkurat rett rundt hjørne?

 

Håper det blir mer 'skillbased', fordi det synes jeg MMO's generelt mangler. Strategi og timing er noe jeg ikke er så glad i. Vil ha et actionspill type Borderlands, der prestasjon og aimen din har alt å si.

Lenke til kommentar

APB Reloaded må være det nærmeste på PC.

 

Du lager en karakter og velger side (politi/kriminell). Verktøyene for å lage karakteren er i grunn veldig avanserte, og du kan kjøpe klær/våpen/biler osv. med "penger" du tjener i spillet, ved å gjøre oppdrag. Oppdrag foregår i grupper mot andre spillere online.

 

Spillet er free-2-play, men det går an å kjøpe ting for ekte penger. F.eks. biler og våpen. Etterhvert som man levler skjønner man at det ikke er mye vits i det, ettersom det ikke gir store fordeler likevel (men en plass må de vel tjene penger?).

 

Skills har veldig mye å si. Anbefaler å teste det ut.

Endret av Glennh
Lenke til kommentar

Remnant Knights har en egen 'pistol klasse' som faktisk er det nærmeste jeg kommer til det jeg vil fram til. Patcher det nå.

 

Skip til rundt 2:45 så ser dere hva jeg mener.

 

Se for dere dette bare i FPS, der det er free-roam og mobs rundt om kring som i et vanlig MMO - bare at det skal være mye mer fast-paced. Og inegen action-knapper på 1, 2 og 3, men bare ren aim.

 

Over tid har jeg blitt ganske kresen på spill, og synes ikke MMO's i dag kan gi meg nye særlig nytt og gledesfult.

 

Noe jeg også elsker ideen av er f.eks. en spaceshooter der man dreper horder med mobs og får XP å levler opp karakteren sin, å oppgraderer våpnene man allerede har på seg, bare som et MMO. Noe lignende Black Prophecy, bare mye mye enklere. Hvorfor finnes det ingen minimalistiske shoot em up MMO's, som er veldig enkelt å spille men samtidig utrolig morsomt?

 

 

Hvis man parrer en space-shooter med et FPS spill = min drøm.

Endret av Mr. Kuma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...