Gå til innhold

Satt i sammen PC for første gang (fan controller?)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er PC-en oppe og går! Dette virker lovende, men nå er jeg dritt lei av å installere drivere osv :p

 

Da gjenstår bare å sette igang nedlasting av Steam, Sc2 og BF3 beta så er jeg klar for en laaaang og god helg :D

 

EDIT: Fytti helvete jeg glemte å sette i deksel for utgangene på baksiden av hovedkortet før jeg satt inn alt... /sigh

 

Ja nå venter eg spent ? Hva synes du om oppsettet :) ? Fått testet BF3-beta? Gikk monteringen greit? Ellers noen problemer?

 

Eg fekk installert alle ASUS-hk utilities (AI Suite 2) nå. Lastet ned, så gikk det bra :) Så nå kan overklokkingen begynne!

Endret av losid
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-imMmrOha

har tatt utgangspunkt i denne selv.

ser du har hatt problemer med din ssd.

 

jeg lurer på

 

kan dette

http://www.dustinhome.no/seagate-momentus-xt-hybrid-25-500gb-7200rpm-s-ata-300/product/5010456523

kan en ssd/hd hybrid være et godt alternativ fremfor ssd + hd som du valgte å kjøpe?

to av de der som er veldig kjappe, fremfor en ssd som er superkjapp, og en hd som er litt treg (i forhold til de førstnevnte)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-imMmrOha

ja, men jeg må jo uannsett ha en hd for å kunne lagre andre ting.

så det jeg lurer på er to hybrider en likeverdig/ bedre/ dårligere sammensetning enn et ssd kort og en vanlig 1tb hd?

 

vil ikke to hybrider gjøre oppstart av de fleste programmer raskere, fremfor en ssd som for det meste bare har plass til os'et?

Lenke til kommentar

Du kjøper heller Crucial m4 fra komplett.no/mpx.no. Koster deg bare 29kroner i frakt.

 

Lurer bare på hvordan du får denne til 29.- i frakt ??

Koster 79.- for meg....koster 39.- om jeg hemter den selv i Sandefjord, 59.- på noen av dem andre pickup pointsen. :dontgetit: ?

 

Er det noe jeg har misset her eller ??

 

 

Iexo.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-imMmrOha

En SSD er fortsatt mye raskere enn en hybrid på tilgangstider. Videre koster SSD+HDD mindre enn en av disse hybridene.

 

ja, men en ssd på 60 gb har jo ikke plass til allverdens, så er det så himla mye bedre å ha et os som starter fort, fremfor at alle programmene starter litt raskere?

så ja, jeg skjønner at en ssd er raskere. men så lenge de er svindyre, og ikke har lagringskapasitet i det hele tatt,.... så ser jeg ikke helt poenget i dem. det er jo nesten som ha en lotus med en 5 liters tank.......

 

en ssd+ + en hdd blir ca 1100 (og skal man ha en ssd med mer lagringsplass blir det fort dobbelt så dyrt)

 

to hybrider blir ca 1400.

Lenke til kommentar

En SSD er fortsatt mye raskere enn en hybrid på tilgangstider. Videre koster SSD+HDD mindre enn en av disse hybridene.

 

ja, men en ssd på 60 gb har jo ikke plass til allverdens, så er det så himla mye bedre å ha et os som starter fort, fremfor at alle programmene starter litt raskere?

64GB holder til langt mer enn OS, og det hjelper langt mer enn du tror å bare ha OS på SSD. Alt blir raskere av å ha OS på en SSD, spill laster raskere uansett om de er på SSD eller ikke, programmer laster fortere.

så ja, jeg skjønner at en ssd er raskere. men så lenge de er svindyre, og ikke har lagringskapasitet i det hele tatt,.... så ser jeg ikke helt poenget i dem. det er jo nesten som ha en lotus med en 5 liters tank.......

 

en ssd+ + en hdd blir ca 1100 (og skal man ha en ssd med mer lagringsplass blir det fort dobbelt så dyrt)

 

to hybrider blir ca 1400.

Lotus med 5 liters tank blir feil, en Lotus med 20 liters tank er en mer realistisk sammenligning med en 64GB SSD. Til sammenligning blir en 1TB HDD et vogntog med 500 liters tank. Windows bruker 20GB, pagefile bruker 4GB, da har du fortsatt ca 35GB ledig (Windows sier 64GB er 58 eller 59 GB mener jeg å huske) som du kan bruke til hva du vil. SSDer kan også fylles 95-100% opp uten at det ødelegger for ytelsen. 64GB holder til mye mer enn de fleste tror.

En hybriddisk passer inn i analogien med biler som en familiebil med 60 liters tank. Disse gjør et kompromiss mellom ytelse og lagring slik at man kan få en relativt rask laptop med relativt mye lagringsplass. Ytelsen og opplevelsen er fortsatt langt unna en skikkelig SSD.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-imMmrOha

mhm.

Jeg tror heller jeg vil ha to audier enn en lotus og et vogntog=)

 

hadde ssd vært rimeligere i forhold til lagringsplass (noe det sikkert blir etterhvert) og ikke hatt så mange problemer som mange påstår (den ssd jeg har sett på virker det som det er 50/ 50 om den virker eller ikke) så ville jeg nok gått for bare ssd. men om ett år eller to kanskje?

Lenke til kommentar

mhm.

Jeg tror heller jeg vil ha to audier enn en lotus og et vogntog=)

 

hadde ssd vært rimeligere i forhold til lagringsplass (noe det sikkert blir etterhvert) og ikke hatt så mange problemer som mange påstår (den ssd jeg har sett på virker det som det er 50/ 50 om den virker eller ikke) så ville jeg nok gått for bare ssd. men om ett år eller to kanskje?

Audi høres for bra ut.

Tenk mer Opel Zafira eller tilsvarende størrelse med 1.8-liters bensin uten turbo.

 

Angående stabilitet er Crucial, Intel og Samsung kjent for å være mer driftssikre enn vanlige 7200RPM HDDer.

Lenke til kommentar

CPU'n min er oppe i MAX 70 grader, og MIN 60 ved spilling av BF3 beta. Er det normalt? Har ikke prøvd å overklokke enda, men det var jo planen da eg kjøpte PC'n ... :dontgetit: Men med 70 grader allerede uten noen form for klokking så er vel det en dum idè? Har målt med programmet "CoreTemp".

Endret av losid
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-imMmrOha

1;ASUS P8Z68-V PRO Z68 S-1155 ATX;5010588693

2;CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ (2X4GB)

1;CORSAIR TX 750W M ATX12V 2.31 / EPS12V

1;FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3 USB3 BLACK;5010609063;FD-CA-DEF-R3-USB 3-BL

1;GIGABYTE GEFORCE GTX 570 SUPER OC 1280MB PCI-E DVI/HDMI +BATMAN GAME

1;INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155

1;OCZ VERTEX 2 2.5" 60GB SSD SATA/300 MLC

1;PLEXTOR DVD±R/RW DL 24X SATA RETAIL BLACK

1;SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB

 

tror dette er opsettet han har.

så er vel ikke noe ekstra kjøling der annet enn viftene.

Lenke til kommentar

Har stock (den som følgte med prosessoren) kjøling. Ikke akkurat gode greier !? :dontgetit:

 

Merker ikkje noe til lagg/ekstreme fps drops, men er jo likevel oppe i maks 70 grader, ved spilling av BF3 og crysis 2.

 

Bør eg handle meg ei ny vifte til CPU? Hva kan anbefales?

 

Og eg må vel passe på at RAMMEN ikke er for høy, slik at den får plass? Har disse : http://www.dustinhome.no/product/5010598525

Endret av losid
Lenke til kommentar

Har stock (den som følgte med prosessoren) kjøling. Ikke akkurat gode greier !? :dontgetit:

 

Merker ikkje noe til lagg/ekstreme fps drops, men er jo likevel oppe i maks 70 grader, ved spilling av BF3 og crysis 2.

 

Bør eg handle meg ei ny vifte til CPU? Hva kan anbefales?

 

Og eg må vel passe på at RAMMEN ikke er for høy, slik at den får plass? Har disse : http://www.dustinhome.no/product/5010598525

RAM er ikke problem.

 

Du må alltid ha tredjepartskjøling for å få en god overklokk. Gode kjølere:

Hyper 212+

H60

NH-U12P SE2

H80

NH-D14

H100

 

Rangert etter ytelse. 212+ gir mest for penga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...