Gå til innhold

Programmere mobil-applikasjoner


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg driver og forsker på programmering til mobiltelefon.

 

Har prøvd å laste ned Visual Studio 2010 for Windows Phone, men der er det sånne høye systemkrav til datamaskinen: 3 GB ram pluss bra skjermkort med 1024 dedikert videominne, og jeg får beskjed om at "installasjonen kan ikke fullføres, fordi din maskin ikke oppfyller systemkravene". Var i butikken og snakka om dette, og dem sier at en maskin som oppfyller disse kravene, da må du opp i ca. 6000 kroner. (Det er ikke bare å stappe inn et skjermkort i den maskinen jeg har, for det passer ikke)

 

Det jeg lurer på er: Finnes det noe ANNET og enklere programmerings-språk til mobiltelefon, som har mindre av slike systemkrav? Eller andre muligheter, for å mekke egne applikasjoner til mobilen? Eller MÅ man bruke dette Visual Studio, med de høye systemkrava?

 

MVH Erling71

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes ikke det var helt urimelige systemkrav for å kjøre en IDE og sannsynligvis en telefon emulator.

 

Hvis du skal programmere på en eller annen form for windows telefon er nok Visual Studio veien å gå.

 

Skal du programmere for Android trenger du Java SDK, Android SDK (http://developer.android.com/sdk/index.html) og anbefalt Eclipse eller Netbeans. Du vil nok ikke bli stoppet under installasjonen av noen av disse pga systemkrav, men hvis du har en maskin med mindre enn 3GB RAM for dette kommer du nok til å merke at ting tar tid.

 

For iPhone er det Apple sitt opplegg som gjelder. Det finnes nok andre her som vet langt mer om dette enn meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...