Gå til innhold

ASUS 6970 DirectCU II varmeproblemer?


evenandreas

Anbefalte innlegg

Som tråden sier så går viften på mitt 6970 DirectCU II amokk når jeg prøver å spille et spill.. Hva er det som er galt?

Har et Fractal Design R3 case som har alle lyd filtrene installert. Skal jeg ta av noen av dem?

 

Jeg kan også nevne at de første gangene jeg startet maskinen og installerte OS var ikke strømmen til kortet helt koblet i. Kan dette være et problem som har gjort at kortet oppfører seg anderledes?

Endret av evenandreas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ganske vanlig at den varme luften fra kortet ikke kommer seg oppover, uten at den blir liggende kvar i bunn av "kassa" Så at du hele tiden bruker mer rpm på viften, og spyr ut mer varme, som igjen blir dratt in i kortet.

 

En kamrat hadde lignende problem, og fikk senket tempen fra 98'c ingame, til 72'c ingame etter lit endringere av viftene i kabinettet.

 

Nå sier jeg ikke at dette er problemet dit, men på kabinettet dit så er det plass til en vifte i døren, og 1 i bunn, har du vifter der ? Hvis ikke så kanskje du skulle testet det ?

 

 

Iexo.

Lenke til kommentar

Du skal ikke klare å nå 80C med det kortet der under gaming. Kortet er helt enkelt defekt.

 

Jeg sitter med Asus 6950 directcuII klokka til 950 core og 1500 minne, med samme kabinett og en 2500k på 4.8ghz luftkjølt og mitt 6950 er 40 idle og mellom 80 og 90 grader på full load (90 i furmark) (80-85 under spilling) og jeg kan fortelle deg at det er helt normalt om du tar utgangspunkt i at 6970 er varmere enn ett 6950 uklokket.

 

Kan ikke si jeg har testet 6970 directcu, men jeg er alikevel ganske sikker på at kortet ikke er "defekt" som du påstår her fordi kortet er på 80 grader...

 

jeg har riktignok en ekstra vifte montert forann i mitt fractal design r3 kabinett og en i bunnen.

 

håper dette hjelper trådstarter eller eventuelt hjelper med noe :p

 

Edit, jeg inså akurat at kortet hans var oppe i 103 grader med viftene på full load (noe mitt ikke er) mitt topper seg på 40% viftehastighet ved 90 grader...

 

En ting du må teste før du leverer kortet tilbake til dustin. : Spill med kabinett døren åpen, om kortet fortsatt blir for varmt. send det i retur med en gang, hvis ikke er det noe galt med luftgjennomstrømningen i kabinettet ditt.

Endret av Lurifax85
Lenke til kommentar

Du skal ikke klare å nå 80C med det kortet der under gaming. Kortet er helt enkelt defekt.

 

Jeg er helt ening, men hvis han ikke får flyttet vekk den varme luften så blir den samme luften bara dratt in i viftene på kortet igjen og då blir det ikke mye kjøling.

Når viftene aldrig får ny luft at kjøle ned kjøle elementet med så blir det bare varmere og varmere for den stakkers gpu'n.

 

Tror uansett at det å sette in vifter i døren og i bunn av kabinettet kan være lurt for TS.

 

 

Iexo.

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg har testet 6970 directcu, men jeg er alikevel ganske sikker på at kortet ikke er "defekt" som du påstår her fordi kortet er på 80 grader...

 

Nå er kortet hans oppe i over 100'c og er ikke klokket etter hva jeg skjønte, så hvis ikke kortet er defekt så trenger han ivartfall noe mer kjøling i kabinettet sitt.

 

Jeg har 6970 kort fra gigabyte og har temp på 67'c klokket til 970Mhz etter timer med spilling.

 

 

Iexo.

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg har testet 6970 directcu, men jeg er alikevel ganske sikker på at kortet ikke er "defekt" som du påstår her fordi kortet er på 80 grader...

 

Nå er kortet hans oppe i over 100'c og er ikke klokket etter hva jeg skjønte, så hvis ikke kortet er defekt så trenger han ivartfall noe mer kjøling i kabinettet sitt.

 

Jeg har 6970 kort fra gigabyte og har temp på 67'c klokket til 970Mhz etter timer med spilling.

 

 

Iexo.

 

om du leser inlegget mitt en gang til, inså jeg dette rett før du svarte meg og endret svaret mitt :D

og om du ser hvem jeg quota så var det han som mente kortet var defekt om det nådde 80 grader...

Endret av Lurifax85
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...