Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

IT 1 som privatist, hvilken bok bruker man?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt å ta IT 1 som privatist i år fordi min skole ikke tilbyr dette. Jeg har snakket med rådgiver på skolen og hun har snakket med andre skoler, og saken er at ingen av de andre skolene i nærheten bruker noen lærebok. For meg som tar dette som privatist er det gull å ha en lærebok å lese i siden jeg jo ikke har timer eller lærer i faget.

Så jeg lurer på om noen som har hatt, evt. har det nå kan anbefale en lærebok som dekker kompetansemålene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det har forandret all verdens.

 

Men vi hadde en bok som var "teori" boka, her lærte du om komponenter, filtyper, copyright lovene, etc. Vi hadde en bok for Flash, Photoshop, Dreamweaver, og en hel bok til access (databaser).

 

Edit: Min bror som har IT1 akkurat nå har alle de bøkene, med untatt av Access, noe som er litt rart med tanke på at han har access i timene, har sikkert ikke fått det ennå.

 

Det som er tingen, er at jeg har hørt det er forskjellig fra kommune til kommune, jeg hørte om elever i arendal som hadde akkurat det samme, men måtte også lære grunnleggende mysql programmering.

 

Jeg ville ha kontaktet eksamenskontoret :)

Lenke til kommentar

Problemet med IT1 er at man i teorien er verktøysuavhengig, altså du skal lære deg f.eks. database og ikke access. Samtidig er det noen verktøy som er de mest dominerende og ikke minst det er de som går igjen på eksamen. Dermed vil det mest naturlige være å se på de siste 3 årenes eksamensoppgaver, analyser hva slags kunnskap/ferdigheter du trenger for å gjøre det bra på de og så lære deg de programmene/verktøyene/metodene.

Gjerne også kjøpe bøker som hjelper til det, men velger du "feil" bok ka du få store problemer på eksamen hvis du ikke har bred datakunnskap selv.

 

Cobos

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...