Gå til innhold

ASUS G53SX vs ASUS G53SW


Northland

Anbefalte innlegg

Først og fremst vil jeg bare påpeke at jeg er langt i fra noe data-ekspert!

 

Men jeg vil ha ny laptop og føler jeg har snevret det inn til slik det står mellom ASUS G53SX og ASUS G53SW.

 

Etter hva jeg leser er det skjermkortet som utgjør den største forskjellen på disse, og at resten er temmelig likt? Ser på begge modellene med i5 prossesor.

 

ASUS G53SX med GTX560M 2 GB GDDR5 SDRAM (med "128bit memory"?) og

ASUS G53SW med GTX460M 1.5 GB GDDR5 SDRAM (med "198bit memory"?)

 

Kan noen forklare meg hvor stor forskjell dette utgjør den ene eller den andre veien? Har lest mye rundt på nettet uten å komme frem til noe konklusjon selv egentlig.

 

Hadde i utgangspunktet tenkt å bare trykke kjøp på ASUS G53SX å heller egentlig mest mot å gjør det fremdeles, gjør jeg noe dumt da? Eneste jeg føler jeg har komt fram til er at dette begge disse maskinene er vell verdt pengene? Ligger på hendholdsvis ca 8000 for ASUS G53SW og ca 9000 for ASUS G53SX..

 

Setter stor pris på hjelp! :)

Endret av Northland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GTX560M er ca 15-20% bedre en GTX460M

 

Det du prøver og si at 128 bit er bedre en 198 ?

 

Ettersom jeg har forstått riktig så er i dette tilfellet 460 med 198 bedre en 560 med 128!

 

Sikkert noen her som kan forklare dette.

 

Det notebookcheck sier at gtx560m med 198 er ca 13% bedre en 460m med 198.

Men tvilsomt at det er bedre med 128.

Lenke til kommentar

I praksis så sier vi at GTX 560M er litt bedre enn GTX 460M. Det er altså bare snakk om noen få fps her og der. Det er ikke noe man egentlig vil merke så mye til, i de fleste tilfeller. Begge kortene kan kjøre med samme oppløsning og grafikkdetaljer i alle spill. I og med at man kan få en Asus G53SW med GTX 460M til en pris betydelig lavere enn Asus G53SX med GTX 560M nå, så vil jeg bare si at Asus G53SW er et meget gunstig kjøp for tiden - så lenge det varer da. Jeg regner med at produksjonen av GTX 460M er stoppet nå som det har blitt avløst av GTX 560M. Den lille forskjellen mellom skjermkortene kan dessuten lett utlignes ved en forsiktig overklokking.

 

Spesiellt denne hos Dustin. En sånn spillestyrke får man ikke billigere, for øyeblikket.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Takk for svar folkens! Jeg endte opp med å kjøpe ASUS G53SX! Jeg kom frem til den konklusjon at denne laptoppen blir etterhvert storebroren til en stasjonær pc. Og det gjor at valget mitt ikke lenger var like avgjørende!

 

Så da snakkes vi igjen om en stund, når jeg kommer tilbake for å mase om hjelp til å bygge en stasjonær pc! :tease:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

RAM er ikke det viktigste i spill. Så lenge man har 4GB så er man klar. Er uansett lett å sette i feks 4GB mer. Koster ikke mer en ca 150kr for en 4GB brikke

Takk for svar. Så det er dermed ikke noe poeng i å betale 1000 kr mer for versjonen med 6 GB ram (og 250GB hd ekstra)? Man kan senere oppgradere minnet, selv på laptoper?

Endret av JulianR
Lenke til kommentar

Som sagt var det SX modellen jeg kjøpte tilslutt! Kjempefornøyd med valget. :thumbup:

Lyst til å fortelle om noen spillopplevelser, dersom du har spilt noe? Hvilke spill, hvilke settings, bra flyt/fps osv?

Har ikke fått testet noe særlig mer en COD black ops, som gikk på det høyeste tror jeg, før i dag. Da fikk jeg endelig til Battlefield 3. Det kjører jeg på 1920x1080 med alt på high og noe på ultra smertefritt. Dataen har enda ikke vist tegn til å bli varm en gang. Sikkert mye pga av den geniale oppbygningen på maskinen, med "eksos" på baksiden. Kjenner jeg er veldig fornøyd nå.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...