Gå til innhold

Ny samsung 55" 3D LED, hvilken?


Anbefalte innlegg

Hei. Så er tiden inne for ny tv.

 

Jeg har sakt at min neste tv skal være 55". Jeg går fra en panasonic 37" plasma fra 2007.

 

De som er intresange er jo Samsung's SmartTV samling. Ser da på UE55D6505, UE55D7005 og evt. UE55D8005.

 

Store forskjellen på disse er vel litt på designet på alle 3 er forskjellige. Lite betydning for min del. 7005 og 8005 har 800hz, mens 6505 har "bare" 400hz. Ellers kan jeg ikke se noe storforskjell utenom prisen.

6505 koster 14 000,-

7005 koster 19 500,-

8005 koster 20 000,-

Prisene er fra prisjakt.no

 

Jeg har lent meg sterkt mot 6505, om det ikke er annet en litt (usynlig) dårliger ebilde, som uansett vil være mange ganger bedre en hva jeg har. Å bruke 6000kr for litt skarpere ser jeg ikke grunn til. 6505 er forseten og på tilbud denne uka @ mps.no.

 

Noen som har erfaring eller innspill? Jeg skal ha 3d, ikke vits å diskutere på det. :)

Endret av HK416
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3D eller ikke er jo uansett ikke noe tema nå da "alle" har muligheten.

Tok noe av den samme researchen i fjor og endte opp med 6-serien fra Samsung (i ditt tilfelle UE55D6505). til kr 13.990 er dette et veldig godt kjøp.

Modellene ovenfor har noen flere funksjoner, men JEG så ihvertfall ikke behovet for dette når jeg tok runden. Selv "Internett" og "Media" bruker jeg ikke på min TV da det uansett er knotete i forhold til DLNA/streaming. Til TV-bruk gjør 6505 jobben veldig bra, og jeg tviler på at du kommer til å angre. 800Hz er bare tullball fra teknologibransjen (min mening!).

 

Løp og kjøp :)

Lenke til kommentar

Jeg ser nå at Komplett.no har tilbud på 7005'en til 18 000,-, for Canal Plus kunder (aka meg!).

Link: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=632976

Dette følger med i pakken:

· 1 stk Samsung 55" 3D LED Smart TV UE55D7005 - veil. pris: 19490,-

· 1 stk (ekstra, 2 totalt) Samsung 3D Brille SSG-3100- veil. pris: 495,-

· 1 stk Canal Digital Pakke med kort, cam og kabel - veil. pris 995,-

· 1 stk Samsung 500gb harddisk - veil. pris: 499,-

 

Det er jo en bedre/penere(?) tv, og for 4000kr ekstra får jeg jo 2 par med briller (det følger ikke med briller i 6505) og en 500gb disk ... og hva nå en "canal digital pakke" er..

 

Tv'en skal bli vegghengt.

Lenke til kommentar

Har du "ekstern" dekoder fra CD idag så får du CAM, kort og alt koblet rett i TVn. Pent og praktisk. Har du PVR idag så ville jeg heller beholdt den enn å bruke en harddisk til TVn - men det er jo min mening.

Det er billigere å kjøpe 8 nye briller enn å gå for pakken dersom det ovenfor ikke er noe som frister/er nødvendig...

Begge tilbudene er uansett gode, spørsmålet ditt bør vel være hva du trenger. Du kan sikkert finne ennå bedre TV'r som koster over 20.000, så lommeboka di bestemmer vel også litt.

Skal du se på TV/film mener jeg at 6505 er MER enn god nok.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...