Gå til innhold

Arbeidsgiver har lurt oss?


MoonGirl

Anbefalte innlegg

Dette stemmer vel ikke hvis bransjen han jobber i er underlagt en allmengjort tariffavtale. Jeg tror hotell/restaurant-bransjen faller inn under en slik, men jeg er ikke sikker.

 

Vel det står ingen ting på arbeidstilsynet sine sider, som tidligere i denne tråden er oppgitt til informasjon om det dette.

 

Det finnes ikke almenngjorte tariffavtaler for absolutt alle sektorer av arbeidslivet.

Ref. arbeidstilsynet.

 

*liten rant om folk som ikke leser trådene godt nok*

 

Hvorfor leser ikke folk hele tråden og sjekker opp hva folk har linket til i stedet for å fortsette synsingen sin?

å komme med en påstand som du blackbrrd gjør nå, etter nebrewfoz allerede har hevdet det motsatte med henvisning til kilder gir et (for meg) dårlig inntrykk.

En kilde som hadde støttet din sak burde være med i innlegget ditt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette stemmer vel ikke hvis bransjen han jobber i er underlagt en allmengjort tariffavtale. Jeg tror hotell/restaurant-bransjen faller inn under en slik, men jeg er ikke sikker.

 

Jeg har liten tiltro til at det er tilfellet i en privat virksomhets gren. I det offentlige, stat og kommune, derimot er det nok det.

Lenke til kommentar

Dette stemmer vel ikke hvis bransjen han jobber i er underlagt en allmengjort tariffavtale. Jeg tror hotell/restaurant-bransjen faller inn under en slik, men jeg er ikke sikker.

 

Jeg har liten tiltro til at det er tilfellet i en privat virksomhets gren. I det offentlige, stat og kommune, derimot er det nok det.

Jeg har allerede blitt rettet på. ;)

 

Restaurant-bransjen har ikke en allmengjort tariffavtale. Mao, ingen minstelønn.

Lenke til kommentar

Dette stemmer vel ikke hvis bransjen han jobber i er underlagt en allmengjort tariffavtale. Jeg tror hotell/restaurant-bransjen faller inn under en slik, men jeg er ikke sikker.

 

Jeg har liten tiltro til at det er tilfellet i en privat virksomhets gren. I det offentlige, stat og kommune, derimot er det nok det.

Jeg har allerede blitt rettet på. ;)

 

Restaurant-bransjen har ikke en allmengjort tariffavtale. Mao, ingen minstelønn.

 

Beklager, fikk bare opp at du hadde sitert meg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...