Gå til innhold

skal ha nytt hk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det stod i hardware sin test at det var meget bra på overklokking hvis jeg ikke tar feil ....

 

fra DFI Lanparty test artikkel;

218,35 MHz var det høyeste vi klarte å presse kortet. Ved høyere frekvenser enn det måtte vi lirke ut den noe vanskelig plasserte jumperen for å resette BIOS.

 

Vi havnet med dette med en XP 2700+ som kjørte 103 MHz (51,5 MHz DDR) FSB raskere enn det den er laget for, og med en multiplikator på 10,5 holdt den nesten 2,3 GHz. Dette er noe under ustabilitetspunktet for maks frekvens for denne prosessoren, men å øke multiplikator til 11 og få en frekvens på 2,4 GHz var mer enn den hadde lyst til. Denne frekvensen med såpass høy FSB bør vel kunne fortjene en TPI-rating på rundt 3600+.

 

-------------

OVERKLOKKING :D

Lenke til kommentar
det stod i hardware sin test at det var meget bra på overklokking hvis jeg ikke tar feil ....

 

fra DFI Lanparty test artikkel;  

218,35 MHz var det høyeste vi klarte å presse kortet. Ved høyere frekvenser enn det måtte vi lirke ut den noe vanskelig plasserte jumperen for å resette BIOS.

 

Vi havnet med dette med en XP 2700+ som kjørte 103 MHz (51,5 MHz DDR) FSB raskere enn det den er laget for, og med en multiplikator på 10,5 holdt den nesten 2,3 GHz. Dette er noe under ustabilitetspunktet for maks frekvens for denne prosessoren, men å øke multiplikator til 11 og få en frekvens på 2,4 GHz var mer enn den hadde lyst til. Denne frekvensen med såpass høy FSB bør vel kunne fortjene en TPI-rating på rundt 3600+.

 

-------------

OVERKLOKKING :D

 

Man kan ikke kjøre høyere vcore enn 1.85 på kortet, og 218 FSB er ikke noe å hoppe i været for synes jeg. ~220 fsb er old news nå. Når det gjelder TPI ratingen hw.no gir cpu så tror jeg det er en skrive feil på ferde, for aldri verden om den yter så bra. 2.4 Ghz er bare 150Mhz mer enn XP2800+ (tbred) går på orginalt, og det gir ikke en økning av ratingen på 800. Nå kjøres det riktignok høyere FSB, og det hjelper, men i beste tilfellet så snakker vi om en reél TPI Rating på XP3200+. Hadde det vært en barton så hadde det vært litt nærmere XP3600+.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...