Gå til innhold

[Løst] Nytt skjermkort. Noen som har peiling? :)


Haagenftw

Anbefalte innlegg

Hei!

 

 

Sitter å lukter på nytt skjermkort, å dette er trolig et klisje spørsmål. Men jeg har så lite peiling at jeg spør likevell.

 

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=622728

 

vs

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=638546

 

 

Resten av PC'n er sandybridge opsett med i5 2500k samt 8 gig ram om det skulle ha noe og si. Jeg kjører også 2 skjermer i full HD oppløsning om det skulle ha noen betydning for valget.

 

Jeg skal så klart spille bf3 og skjermkortet jeg har fra før er flaskehals så det holder

 

Noen som har noen pro's and con's? Jeg vurderer å skaffe et til senre for SLI / crossfire, så ta det i betrakning.

 

Hadde vært evig takknemlig om noen kunne gitt meg noen tips angående hvilke av de som er best å velge (mest for pengene ved SLI / CF / single osv.

 

Om noen har noen andre skjermkort å anbefale sier jeg ikke nei takk til det heller :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Finner ikke noe om hvem som kjører best i SLI osv i de testene der. Det er også 2 andre versioner av kort jeg har linket bl.a med modifisert kjøling å mere minne. Jeg har forsøkt å google meg frem, men jeg finner ikke annet en uklare svar. Derfor spør jeg her om noen har peiling :)

 

Jeg lurer også på om noen har noen andre skjermkort å anbefale istede for en av disse.

Lenke til kommentar

6950 vil overklokke bedre og yte bedre. HD 69xx-serien skalerer bedre enn 560 Ti i CFX/SLI, ikke bare i fps, men også opplevelse. Mine 6950 i CFX er langt mer stabile i spill enn det jeg har prøvd av GTX 460, 560 og 560 Ti i SLI.

 

 

Hei!

 

Takk for konstruktivt svar!

 

Jeg har dog lest at "twin frozr" serien skal være veldig gode på overclock i forhold til andre 560TI typer. Men 6950 er fortsatt bedre eller?

 

Og har du noen formening om 570 av samme sort? evt 6970?

Lenke til kommentar

6950 vil overklokke bedre og yte bedre. HD 69xx-serien skalerer bedre enn 560 Ti i CFX/SLI, ikke bare i fps, men også opplevelse. Mine 6950 i CFX er langt mer stabile i spill enn det jeg har prøvd av GTX 460, 560 og 560 Ti i SLI.

 

 

Hei!

 

Takk for konstruktivt svar!

 

Jeg har dog lest at "twin frozr" serien skal være veldig gode på overclock i forhold til andre 560TI typer. Men 6950 er fortsatt bedre eller?

 

Og har du noen formening om 570 av samme sort? evt 6970?

570 vil overklokke bedre igjen. 6970 vil ikke gi deg en nevneverdig forbedring fra 6950 om du overklokker, siden ytelsen per MHz er veldig lik og de stort sett når samme overklokk på samme spenning.

6950 er mest bang4buck når du overklokker, mens 570 er litt mer high-end og vil sikkert ende opp noe forbi et GTX 580 i ytelse.

 

Twin Frozr-variantene er gode, men ikke betal mer enn 2-300 kr ekstra for dem. De gir ikke plutselig mye bedre ytelse på noen som helst måte, derimot er de mer villige når du får gitt dem flytende nitrogen har jeg lest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

6950 vil overklokke bedre og yte bedre. HD 69xx-serien skalerer bedre enn 560 Ti i CFX/SLI, ikke bare i fps, men også opplevelse. Mine 6950 i CFX er langt mer stabile i spill enn det jeg har prøvd av GTX 460, 560 og 560 Ti i SLI.

 

 

Hei!

 

Takk for konstruktivt svar!

 

Jeg har dog lest at "twin frozr" serien skal være veldig gode på overclock i forhold til andre 560TI typer. Men 6950 er fortsatt bedre eller?

 

Og har du noen formening om 570 av samme sort? evt 6970?

570 vil overklokke bedre igjen. 6970 vil ikke gi deg en nevneverdig forbedring fra 6950 om du overklokker, siden ytelsen per MHz er veldig lik og de stort sett når samme overklokk på samme spenning.

6950 er mest bang4buck når du overklokker, mens 570 er litt mer high-end og vil sikkert ende opp noe forbi et GTX 580 i ytelse.

 

Twin Frozr-variantene er gode, men ikke betal mer enn 2-300 kr ekstra for dem. De gir ikke plutselig mye bedre ytelse på noen som helst måte, derimot er de mer villige når du får gitt dem flytende nitrogen har jeg lest.

 

 

Ok!

 

Tusen takk for svar. Regner med jeg går for Twin Frozr-varianten av 570 kortet da den kostet omtrent det samme som alle andre 570 varianter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...