Gå til innhold

6950 flashing og 6870 vs 560


Guffen-

Anbefalte innlegg

Er ute etter et skjemkort som gir mest bang for buck. Har lest at man kan flashe 6950 med 6970 bios og dermed få like mange shaders som 6970 har. Gjelder dette også for 1GB 6950? Vil PC'n gjenkjenne kortet som 6970? Hvordan funker dette i CrossfireX?

 

Radeon 6870 og Geforce 560 ser ut til å ha veldig lik ytelse. Ser at AMD har rykte for å ha dårligere drivere enn Nvidia. Stemmer dette? Og vil 560 være et "tryggere" valg?

 

På forhånd takk! :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter egne oppplevelser er ATI kort meget stabile om de først funker, har derimot aldri vert borti et kort fra Nvidia som jeg ikke har hatt et eller annent problem med. Men vil anbefale at du kjøper Nvidia GTX 560 TI, istede for noen av disse kortene - det har bedre ytelse innenfor de fleste spill, i tillegg har du muligheten til 3D spilling og annet dill Nvidia har utviklet som kan være verdt å prøve.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

crossfireX gir deg bedre ytelse med høy oppløsning, men ytelsen trenge ikke å bli påvirket ved lave oppløsninger.

Tanken min var at jeg kjøper et 6950 nå, flasher og klokker det til 6970, for så å kjøpe et skjermkort til på et senere tidspunkt og kjøre disse i crossfire - og har da også et håp om at fremtidens spill kan utnytte 2 skjermkort bedre.

 

Etter egne oppplevelser er ATI kort meget stabile om de først funker, har derimot aldri vert borti et kort fra Nvidia som jeg ikke har hatt et eller annent problem med. Men vil anbefale at du kjøper Nvidia GTX 560 TI, istede for noen av disse kortene - det har bedre ytelse innenfor de fleste spill, i tillegg har du muligheten til 3D spilling og annet dill Nvidia har utviklet som kan være verdt å prøve.

6950 1GB skal yte litt bedre enn 560ti, og koster bare en 100 lapp mer. Hvis jeg kan flashe det til 6970, vil det yte betraktelig bedre. 3d spilling er jeg litt skeptisk til, og tror jeg vil vente til denne teknologien er mer moden. Men takk for innspill, jeg vurderer 560ti også:)

Endret av Guffen-
Lenke til kommentar

Flashen til 1536 shadere har fint lite å si på ytelsen. Det er overklokkingen fra 800 til 880MHz som gir en "stor" forskjell i ytelse mellom 6950 og 6970. Flashing fra 6950 til 6970 har stoppet å fungere siden AMD tydeligvis laserbrenner brikkene sine.

 

Om du vurderer Crossfire for fremtidssikring hadde jeg heller vurdert et 2GB-kort, så du er sikker på å ha nok minne de neste årene i forhold til kraften.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...