Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Windows 7 vil ikke installeres


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte nettopp en del nye PC-deler, og når jeg prøver å installere Windows 7 kommer jeg ingen vei. Maskinen starter opp helt fint, alt er som det skal i BIOS og jeg får selv velge hvilken enhet jeg vil starte fra. Per nå er det optiske drevet satt som førstevalg.

 

Problemet er: Etter at Windows har gjort sin første innlasting og jeg velger språk/tastaturoppsett og trykker på neste, kommer følgende feilmelding opp:

 

"A required CD/DVD drive device driver is missing. If you have a driver floppy disk, CD, DVD or USB flash drive, please insert it now.

 

Note: If the Windows installation media is in the CD/DVD drive, you can safely remove it for this step."

 

Dette er første gang jeg jobber med et optisk drev som ikke bruker pata/IDE, og det er fordi hovedkortet ikke har noen IDE-porter. Maskinvaren er som følger:

 

Asus Sabertooth P67 Rev 3

Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL9 (2*4GB)

Intel Core i5-2500k

Lite-On DVD/Blu-Ray Reader, iHOS104-37

Asus GTX560 Ti

750 watt Corsair strøm

Fire harddisker av forskjellige størrelser

 

Jeg har prøvd å se etter drivere til det optiske drevet, men har ikke funnet noen. At jeg nå kun har en Mac tilgjengelig gjør ikke situasjonen lettere for egen del, så all hjelp taes i mot med stor takk!

Hvis noen eventuelt kunne forklart hvordan jeg går frem for å legge inn Windows via en minnepinne (har maks 4GB tilgjengelig) hadde jeg satt pris på det òg.

Endret av Laland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, du kan prøve neste:

 

I biosen gå i advanced mode.

 

Sata mode /sata configuration fra Ahci mode velges til -------> IDE

Serial Sata controller 0--------> enhanced

 

Serial Sata controller 1 -----> enhanced

 

(begge til enhanced fordi jeg vet ikke hvilket av portene er på hvor)

 

Det er for å se om du klarer å boote fra DVD rom (dvd skal være på en av de svarte uansett.)

 

Resten kan forandres senere.

Lenke til kommentar

Den booter helt fint fra DVD-rommet, jeg kommer tross alt i gang med starten av installasjonen. :)

Jeg fant nettopp en Windows-PC, skal prøve denne guiden. Virker tross alt som om det er det optiske drevet som er syndebukken med tanke på feilmeldingen. Takk for hjelp hittil, ihvertfall!

 

Edit: Nå er jeg happyfish! Guiden til HW gjorde susen! Minnepinnen fungerte uten noen problemer. :D

Endret av Laland
Lenke til kommentar

Poeng det var å nettopp prøve boote-komme forbi feilmeldning for CD driver du fikk. Du velger å gå til neste step, dvs å bruke Usb booting. Det er fint det, men løsning for feilmeldningen forblir uløst. Derfor valgte å svare slik, som å sette Sata til Ide.

 

 

Når det gleder portene dine

 

De nederste 6 portene er

 

Svarte 4 x sata 3 Dvd CD skal være koplet på en av dem.

 

Brunne 2 x sata 6

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...