Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp! Splitter ny PC, lyden/bilde henger seg!


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er desperat om å fikse dette problemet!

Kjøpte for leden en Dell xps 15, men raskt etter jeg fikk den oppdaget jeg at når jeg spilte av musikk på youtube, spotify, snakket på skype o.l, skjer det at lyden "henger seg opp" eller at det kommen rar susende lyd (høres nesten ut som om når man starter en bil). Bildet på skjermen fryser samtidig som dette skjer, men etter noen sekunder går denne "susingen" over og så blir det bra igjen en stund, før det skjer igjen. Det er ikke ofte, en gang tok det over en halvtime før jeg hørte noe. Jeg har også prøvd å spille av mp3 filer i iThunes, og da virker det som problemet er borte. Altså det virker om problemet kun oppstår i sammenheng med internet. Jeg har prøvd å bruke forskjellige trådløse nettverk uten at det hjelper.

 

Jeg trodde etter å ha forsøkt å fikse problemet, at det var noe galt med selve maskinen, så jeg sendte den inn til Dell og fikk en spitter ny PC. Desverre har denne PC-en akkurat samme problemet, og jeg kan ikke skjønne at begge maskinene er deffekte (det er heller ikke samme maskin siden de har forskjellig nummer).

 

Jeg vet erlig talt ikke hva jeg skal gjøre. Om jeg skal levere denne tilbake også og heve hele kjøpet og i stedet kjøpe et annet merke. Men jeg frykter samme problemet kan være på en annnen model også. Har så vidt kommet innpå tanken om at det er selve Operativsystemet det er noe galt med, eller lyddriverne. Hadde vært supertaknemlig for hjelp!

 

Maskinen er av type dell xps 15 l502x

Windows 7 Home premium 64bit

Lyddrivere er Realtek HD Audio

 

Dette har jeg prøvd:

Reinstalere lyddrivere

Skru av "audio enchantments"

Reinstalert hele PC-en og instalert alle drivere på nytt.

 

Vær så snill og hjelp! Jeg er serøst desperat etter å få løst dette problemet! Takker og bukker for all hjelp jeg kan få!

 

- Ina

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neppe noe galt med Windows, men har samtidig vanskelig for å tro at Dell slipper noe som ikke er skreddersydd (med feil drivere etc).

Det KAN jo ha noe med brannmur/viruskiller, siden du opplever det samme uansett hvilket trådløst nett du er på, og mest når du er online. I såfall, hvilken firewall/viruskiller bruker du?

Lenke til kommentar

Glemte å nevne at en kompiss kjøpte også kjøpte en ny laptop av merke Asus som også m e n t e at han hadde hørt et lignende lyd ved avspilling, uten at jeg kan si at det var det samme problemet.

 

Bruker microsoft security, men har også mcafee gående ende siden det fulgte med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...