Gå til innhold

Trådløs router med 8 porter?


Sharp

Anbefalte innlegg

Jeg har bare en PC som skal kobles til routeren min, men nå må man jo også koble til PS3, TV, forsterker, NAS og alt mulig annet.

 

Ønsker gjerne å få koblet alt til samme router, men finner ingen som har mer enn fire porter.

 

Tips til en god router med 6 eller 8 porter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ren switch er nok en mer direkte løsning fermfor å kjøpe helt ny ruter. Det finnes noen rutere med 8 porter, men ikke så mange - og mest i de øvre prisklassene. Ved mindre du allerede også skal oppgradere ruteren for andre grunner så er nok en enkel switch en bedre løsning.

 

Hvis du bruker en 5 ports gigabit switch (veldig billig) så vil du få 8 ledige porter (4xgigabit og 4x100Mbit). 8 porters gigabit switcher får du også fatt i naturligvis, men de koster en del hundrelapper mer - så hvis du ikke nødvendiogvis trenger så mange gigabit porter så er det en billigere løsning.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

På komplett koster en 5p Gbit fra 200 kroner, en 8p Gbit fra 300, og en Rolls Royce som en HP ProCurve 1410G 8p Gbit koster 500.

 

Hvis du har en router liggende, så kan du sjekke om den kan settes i brigde eller DHCP forward mode, da kan du bruke to routere uten problemer...

 

Ser ut som om prisen på 8-portene har gått en del ned siden jeg sist sjekket da. Da er nok en 8ports switch like greit å gå for om man først trenger såpass mange porter. 7 ledige på switch og 4 på ruter da etter man har koblet dem sammen. Bør holde en stund :)

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...