Gå til innhold

Creative fornyer seg på lydkortfronten


Anbefalte innlegg

@Revox: Godt mulig, den gangen jeg testet fantes det ingenting annet enn Creative sine egne drivere.

Jeg prøvde også siste drivere fra deres nettside den gangen, samme problem.

De funket greit til Winamp, men straks du startet ett spill så var de perfekte skurr generatorer.

 

Aldri hørt noe slikt fra ett Realtek kort... NULL Skurr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde å bruke integrert lyd en gang og maken til dritt har jeg aldri opplevd. Hele tiden problemer når lydens skulle switches mellom forskjellige systemer(Dolby/DTS) og når maskinen våknet opp fra dvalemodus var det ofte at lyden var helt borte. Da måtte jeg restarte maskinen for å få den tilbake. Driveroppdateringer fantes ikke. Det var hvertfall en drøm å flytte over til eget dedikert(Creative) lydkort. De siste årene har jeg også merket at det har vært jevnlige oppdateringer av drivere, så jeg har absolutt ingeting å klage på der. Trolig blir mitt neste lydkort også et fra Creative, når den tid kommer.

Lenke til kommentar

Hele begrepet DAC er hi-fi gjengens navn på samme dingsen som datafolket kaller lydkort. Linken din viser mao. et eksternt lydkort fra EC.

Cappiche?

 

Jeg forstår godt at et lydkort har en DAC, men inneholder ofte litt annet dilldall som hodetelefonforsterker og div. chipper som EAX et.c.

 

Jeg burde nok kalt det en ekstern DAC, så hadde kanskje alle blitt fornøyde.

Linken min viser faktisk flere tester av flere eksterne DAC'er, fra forskjellige produsenter, hvor poenget var å vise at man omtaler disse boksene som ekstern DAC, USB-DAC, et.c.

 

Har aldri hørt de gå under betegnelsen eksternt lydkort, selv om det i praksis gjør samme oppgaven.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...