Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Uren + Fet/oljete hud


AnomymBruker123

Anbefalte innlegg

Hei. Prøver å legge ut et innlegg her, for å se om det kanskje er noen som har gode tips?

 

Min historie:

Har hatt problemer med huden i ansiktet lenge nå. Begynner å bli veldig lei. Det hele begynte med kviser, og jeg gikk til legen og fikk div. saker jeg kunne prøve; Dalacin, Aberela, Aknefug, Basiron, penicillin i 3 mnd etc. Ikke noe av dette gav særlig effekt, og etter at jeg begynte på P-piller forverra det seg ytterlig. Nå når jeg har sluttet på P-Piller, synes jeg det har blitt noe bedre.

 

Bruker Vichy Ansikts rens (gelé) + Tonic water + Normaderm Aknekrem fra Vichy. Synes huden min er fet og oljete for det om. Bruker det dag og kveld. Er det for ofte?

 

Sminke: Sluttet med I.D bare minerals fordi jeg fikk ytterligere utslett av det. Gikk på bodyshop og kjøpte deres Mineral powder foundation, og den var OK, men synes ikke dekkevnen var bra. Så gikk jeg rett og slett på cubus og kjøpte meg MaxFactor Mineral Liquid Foindation. Den er OK, og dekkevnen OK, men huden blir enda mer oljete av den! Også er det ikke så hyggelig at det smitter av på alt og alle... :-/

 

Hva kan jeg gjøre for å få bort kvisene og den oljete huden? Mitt kosthold er veldig bra og sunt, og jeg trener og holder meg i form.

Hvilken sminke vil dere anbefale? Og dersom noen har erfaringer med gode renseprodukter/ansiktskrem, så setter jeg stor pris på respons!

 

Håper det er noen der ute som har opplevd det samme, og kan komme med gode råd til at jeg kan få en bedre hud-dag :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg har også litt problemhud, men den har blitt mye bedre. Jeg bruker et hudpleiesett og en ansiktsmaske fra Herbalife.

 

Masken bruker jeg ca en gang i uken, mens jeg vasker ansiktet morgen og kveld. Jeg vet ikke om det har noe å si, men jeg skifter også putetrekk ofte.

Hårprodukter vasker jeg også ut før jeg legger meg, slik at jeg ikke får det i ansiktet mens jeg sover.

 

Tror ikke produktene er noe "antikvise" produkter, men det renser i hvert fall bra, og huden føles myk etterpå, og jeg har lite kviser i forhold til før.

 

Jeg tror også man gjør vondt verre ved å ta mye i ansiktet, og klø på kviser etc..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...