Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Er DSL-321B kompatibelt med Telenor?


Anbefalte innlegg

For øyeblikket har vi her i huset et Zyxel P2602HWT-F3 fra Telenor som er helt ubrukelig for gaming da det regelmessig får opp til 1000+ ms latency mellom modem og enheter som er koblet til (dette inkluderer datamaskin og router som er koblet til LAN-porter på modemet og enheter som er koblet trådløst til modemet).

 

Så vidt jeg vet er dette modem nr. 2 vi har fått fra Telenor, og dette er den eneste modellen de deler ut. Derfor har jeg vurdert å anskaffe et annet modem for å se om det bedrer forholdene, og har sett på et D-Link DSL-321B.

 

Dette støtter visstnok Annex B som er hva vi bruker i Norge så vidt jeg vet. Men jeg kan ikke finne noe informasjon om det støtter å få IP fra ISP via DHCP (siden Telenor har gått bort fra PPPoE). Har noen erfaringer med dette modemet?

 

PS: Det er en ADSL2+ linje det er snakk om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om det funker på Telenor eller ikke, men jeg vet at Telenor har Zyxel P2812-modemer, og de har fortsatt PPPoe. Du kan jo ringe Telenoreksperten og høre om de kan endre protokoll for deg. (Ja, jeg jobber for Telenor :p )

 

 

Mvh Faller

 

Hvorfor hevder de å bare ha P2602 modellen om de faktisk har P2812 modellen også?

Lenke til kommentar

Godt mulig at de har fått igjen 2602'en slik at det er kun den de sender ut. Vet at de tidligere i sommer var tomme for 2602 og at de kun sendte ut 2812 fordi det var det de hadde på lager. Men som Quickcraft sier; 2812 er egentlig ment for VDSL-kunder. Men du kan alltids prøve å spørre en fra 05000 eller Telenoreksperten gidder å sende deg en 2812. Den er ganske mye kraftigere enn 2602 siden den har dual-core prosessor og gigabit-porter.

 

 

Mvh Faller

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...