Gå til innhold

Til alle som planlegger å kjøpe trådløst aksesspunkt


Anbefalte innlegg

Har nettopp bestilt et trådløst aksesspunkt fra komplett.no og synes at det var så billig at jeg ville tipse dere om produktet. Det er et 3Com OC Wireless 11g Access Point 802.11g 54 Mbps til kr. 755,- noe som jeg anser for å være meget billig. (Porto og ekspedisjonsgebyr kommer i tillegg)

 

Aksesspunktet har en overføringshastighet på 54Mbps noe som er raskere enn dagens 802.11b. Det har også WPA-kryptering som er mye sikrere enn dagens WEP-kryptering. Kjøper du dette har du et aksesspunkt som brukbart i flere år fremover.

 

I182009.jpg

 

Klikk her for å gå til produktet.

 

Dette er ikke reklame, bare et tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står 1xRJ45 inngang. brukes denne som uplink til f.eks. switch? jeg har en 8porter switch (3com) , men har anskaffet meg bærbar, og vil gjerne ha et trådløst aksesspunkt i huset.

 

Hvor mange kan være trådløst tilkoblet samtidig? uendelig? ;P

 

-nivve-

 

Edit: ..og de forskjellige WLAN-standardene er kompatible, sant? Mitt innebygde WLAN-kort er 11Mbit.

Lenke til kommentar

Er nok litt feil kategori, men det diskuteres jo allerede:

 

Kan denne kobles inn i en 100mbit hub?

Bruker nå en 3com 100mbit (KUN 100) hjemme, og skulle hatt trådløst i tillegg. Funker det å bare plugge den i hubben? Jeg er meste redd for det at hubben vi har kun er 100mbit, og 10mbit kort kan f.eks ikke brukes i den.

 

Finnes det PCMCIA kort til bærbare med den hastigheten?

Lenke til kommentar
Men så må man ha en eller annen form for router i tillegg... så sant man ikke har linje fra NGT. Nå er jo ikke router versjonen så altfor mye dyrere heller

 

Du kan koble aksesspunktet rett inn i modemet.............

 

Klart, men husk at aksesspunktet tar en IP. Hos mange ISP'er får man bare en IP, så da får ingen av PC'ene bak aksesspunktet noen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...