Gå til innhold

Problemer med 3 skjermer og AMD HD6970


A.J Green

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Har i lengre tid brukt 2 skjermkorter ved siden av hverandre til mitt formål; ha to dataskjermer på ett kort og en plasma tilkoblet via hdmi på det andre.

 

Tiden var inne for å skrape det gamle skjermkortet, og jeg tenkte i samme slengen at jeg kunne slå to fluer med en smekk og skaffe et kort jeg kunne drive alt på.

 

Skaffet som sagt et XFX 6970 kort. Skjønte etterhvert at man ikke kunne koble både 2xDVI og HDMI samtidig, litt googling og jeg fant ut at jeg måtte handle inn en mini-DP -> DVI adapter, en active en som sådan. ( http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=619157 )

 

Gleden var derfor stor da jeg koblet alt til og fikk nøyaktig det samme problemet som tidligere, den ene skjermen nekter å la seg "enable"

 

Forstår ikke helt hvilken konfigurasjon man skal anvende for å benytte seg av 3 skjermer, hadde vært flotters med et bekreftende svar før jeg kjøper enda en mini-DP-> dvi adapter... XFX har for sikkerhets skyld ikke vedlagt noe hefte med fungerende kombinasjoner.

 

Er det virkelig meningen at både DVI+DVI+HDMI og DVI+mini-DP->DVI+HDMI ikke skal fungere? Bra design må jeg si.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...