Gå til innhold

Pc'en er nå 4-5 år gammel..


Anbefalte innlegg

Guddag!

 

Sitter ved en eldre pc, p2 300Mhz, 64 ram og 6,4 på disken. Skal selfølgelig ha ny ;) Har ikke ofret komponenter en tanke siden jeg kjøpte forrige gang, så ligger i bakevja der.. Vet uansett at jeg skal ha en bærbar sak :)

 

Vil ikke bruke mer enn 8 - 8.500,- på saken, og om den skal overklokkes er ett fett, for det vet jeg knapt hva betyr ;) Har Intel nå, er fornøyd med dette - AMD er vel bedre på visse områder, men hvilke?

 

Har hovedsakelig surfing og dokumentskriving i tankene, men vil ha et og annet spill.. Tenker også på å kjøpe en ekstern harddisk. Fikk et tilbud på 1900,- , men aner ikke hvor mang GB jeg får for dette..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

-Til dokumentskriving og surfing er den du har nok egentlig. (Bortsett fra at den kunne trengt litt mer RAM og WinXP.) Så du oppgraderer egentlig bare for å ha muligheten til å spille et spill i ny og ne?

-En bærbar til 8000 vil ikke være egnet til spill i det hele tatt. Da må du helle kjøpe stasjonær.

-Å overklokke en bærbar går ikke an. Og hvis det hadde gått an, så er det en forferdelig idé å gjøre det.

-Intel og AMD er nok begge helt greie for deg. Begge er gode på alle områder.

"]Tenker også på å kjøpe en ekstern harddisk. Fikk et tilbud på 1900,- , men aner ikke hvor mang GB jeg får for dette..
Den bør være 120GB og basert på FireWire, eventuelt USB2.0. Om en bærbar til 8000 har dette er heller tvilsomt.

 

Når du først skal ha deg nytt så synes jeg du heller skal gjøre det ordentlig. Dvs. bruke 8000 på en stasjonær, eller spare mer penger, for så å kjøpe en bærbar. Eventuelt kan du se om du får tak i en brukt bærbar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...