Gå til innhold

Life - the real game.


settings

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet en bra måte å farme penger på? Jeg fikk starter boligen min på en lite aktiv plass, tenkte jeg skulle kjøpe leilighet på et bedre sted, men de koster veldig mye.

 

GhettOrgrimmar du har fått leilighet? Stjel noen sykler så auksjonerer du dem på AH.

 

BAH (black) så tjener du mer, sjangsen for å bli tatt varierer veldig.

Lenke til kommentar

Livet - The Game

 

Spillet "Livet" er litt vanskelig å klassifisere, det er en stor åpen verden der du har veldig stor frihet i starten, men vil fort innse at samfunnet og spillmekanikken gjør at den klassen du hadde når du ble født sansynligvis den klassen du har når du dør. Når det er sagt så er det en del spillere som endrer klasse i løpet av spillet, men det er sansynligvis avhengig av hvor mye poeng de har på "luck" atributten.

 

Når jeg begynte spillet så var jeg blant de heldige ca0,05% av verdens befolkning som spawna i et fint trygt miljø der eksterne farer ikke var særlig overhengende. Derimot så var det ganske tydelig at dette var en sterk sosial simulator som gjorde at mange av de forskjellige delene av spillet enten ble bestemt av eller strekt preget av din prestasjon i denne delen av spillet. Siden dette er en viktig del av spillet så vil jeg anbefale nye spillere å invistere mest mulig level poeng i de sosiale atributtene.

 

Etter 24år så jeg enda ikke kommet forbi tutorialen, de er en lang og ofte brutal tutorial som kan skippes, men det kan føre til at resten av spillet blir preget av det du skippet i forhold til tutorialen.

 

Gameplaymessig så er det meste bevegelse og stemmestyrt. Det er ikke noe særlig klunkete kontroller og det meste føles realistisk og intuetivt. Mange av minispillene spilles ofte gjennom kontroller og interaktive objekter i verden. Spesielt artig er "drikkespill" som du sansynligvis vil like, det gjør at sosiale egenskaper går opp, det er nesten som en juksekode, men vær obs, hvis du missbruker det så er spillet oppmerksom på det og straffer deg med å fjerne alle atributter på sosiale egenskaper, blære, og tarmkontroll. Logfunksjonen til spillet er også bemerkelsesverdig, hvis du blir tatt i å jukse, så får du høre det lenge med korte påminnelser. Dette gjør spillet for å prøve å hindre deg i å gjøre det igjen, noe det lykkes med helt til drikkespillet blir aktivert igjen.

 

Respawn er sterkt preget av hvilken patch du har installert. Hvis du har Hinduist eller Buddhist patchen så er respawn tiden ganske liten og du respawner med en gang. OBS! Du må begynne på level 1 igjen og må bygge deg opp igjen fra begynnelsen. Islam, har en litt annen løsning,der kan du respawne i en myteomspunnet bonus level der du får så my snasne damer du måtte ha lyst på. Det skal sies at dette levelet er en myte og det er lite som tyder på at verdenen faktisk eksistere. Samme er det med kristendommen og jødedommen som også har egne verdener som du blir fraktet til. Disse patchene kan være buggy, men en fordel med Jøde patchen er at selv om du får -2 på sosiale egenskaper så får du en økonomisk perk som kan hjelpe deg etter level 25.

 

Grafisk sett så må jeg først peke ut den glimrende bruken av 3D. Det er derimot mange som raporterer bugs med 3Den og sier at de bare ser 2D, dette er en bug som er knyttet til hardware, og kan desverre ikke fikses med en enkel patch. 3D effekten er naturtro og uten hodepine eller andre bieffekter. Grafikken har høy pixeltetthet og har mer polygoner en noen annet spill. Draw distance kan variere fra omgivelse og dag til dag, men er som regel ganske imponerende. Det som jeg vil klage litt på er artdirection. Det er ikke veldig imponerende omgivelser, det meste virker rett og slett ganske tamt og kjedelig.

 

Konklusjon

Spillet begynner veldig bra med en stor følelse av fasinasjon og forbauselse, dette forsvinner desverre litt for fort når du 10 level senere er fremdeles stuck i toturialen, og du begynner å innse hvor repiterende spillet er. Nytelse av spillet vil komme veldig an på hvordan du anvender de mulighetene som er rundt deg.

 

+Realistisk

+Grei innføring

 

-Langtrukket

-Repiterende oppgaver

 

5/10

  • Liker 6
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Noen som vet hvordan man får god-mode? Har prøvd å si iddqd ørten ganger nå, men jeg mister fortsatt helse når jeg brenner meg på komfyren.

 

Admins har sagt det ikke finnes noen cheats i spillet, selvom man har ulike hackergrupper som tror man kan få evig liv, evig lykke og evig respawn tilogmed, komplette idioter hele gjengen :p

Lenke til kommentar

Level 21 her. Har sittet på privatserver de siste to dagene, men tror jeg skal tilbake til den offentlige serveren for å fortsette turtorialen i morgen. De pleier å ha noen pauser i turtorialen så du skal få kunne hente deg opp både sosialt og økonomisk, men ofte må du velge om du går for å farme masse gold, eller utvide clanen din. For å utvide din clan er ritualene litt forskjellig, alt etter som hva slags medlemmer du er ute etter. Den ene ranken heter: "Din bedre halvdel". Det er somregel bare 1 av dem i hver clan, etter som de sjelden ønsker å dele på tittelen. Etter at du og "din bedre halvdel" har startet en ny clan, kan dere utvide, enten ved å adoptere members som spawna andre steder, eller så kan man også lage en ny spiller. Denne nye spilleren vil mest sansynlig minne om Clan leaderen (deg) og "din bedre halvdel", men må begynne på level 1, og jobbe seg opp.

 

Det å finne noen som ønsker å joine din clan er ikke alltid like lett. Selv hadde jeg et medlem en stund, og vi gikk stadig inn for å lage nye spillere, men vi passet på å avbryte før spilleren begynte å loade. Men nå er det bare meg i min clan... Og jeg må lage spillere helt alene, noe som fører til at spillerne aldri begynner å loade ettersom de er ufullstendige og mangler en del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Level 21 her. Har sittet på privatserver de siste to dagene, men tror jeg skal tilbake til den offentlige serveren for å fortsette turtorialen i morgen. De pleier å ha noen pauser i turtorialen så du skal få kunne hente deg opp både sosialt og økonomisk, men ofte må du velge om du går for å farme masse gold, eller utvide clanen din. For å utvide din clan er ritualene litt forskjellig, alt etter som hva slags medlemmer du er ute etter. Den ene ranken heter: "Din bedre halvdel". Det er somregel bare 1 av dem i hver clan, etter som de sjelden ønsker å dele på tittelen. Etter at du og "din bedre halvdel" har startet en ny clan, kan dere utvide, enten ved å adoptere members som spawna andre steder, eller så kan man også lage en ny spiller. Denne nye spilleren vil mest sansynlig minne om Clan leaderen (deg) og "din bedre halvdel", men må begynne på level 1, og jobbe seg opp.

 

Det å finne noen som ønsker å joine din clan er ikke alltid like lett. Selv hadde jeg et medlem en stund, og vi gikk stadig inn for å lage nye spillere, men vi passet på å avbryte før spilleren begynte å loade. Men nå er det bare meg i min clan... Og jeg må lage spillere helt alene, noe som fører til at spillerne aldri begynner å loade ettersom de er ufullstendige og mangler en del.

 

Må huske å booste det nye medlemmet da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...