Gå til innhold

Hodetelefoner med kraftig bass


Anbefalte innlegg

Lurer litt på om jeg skal gå til innkjøp av noe litt bedre enn PortaPro, men vet ikke helt hva jeg må ut med, så jeg spør hær.

 

Det jeg har tenkt å bruke det til er Dubstep, hip hop, diverse tekno og kansje litt gaming og film.

Trenger ikke så enormt god lydkvalitet, ganske fordøyd med den i PortaPro, men kansje litt bedre når jeg først er i gang :w00t:

Jeg trenger noe bed god isolering så jeg kan spille høyt i bil uten å plage andre.

 

Det er ett STORT + om det er musikk-knapper og mic på ledningen om jeg snakker i telefon, men ikke absolutt nødvendig.

 

Skal spille fra pc/mobil.

 

Er det mulig å få noe slikt for rundt 1k, eller blir det dyrere enn som så?

 

Håper noen kan gi meg gode råd! :new_woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare å se på AKG om du skal ha bass... Er så og det eneste AKG har (og egentlig litt for mye til min smak)

Ikke for at det stemmer noe særlig med AKG, som omtrent satte standarden for studio-telefoner, se på en hvilken som helst musikkvideo fra 80-tallet og se om du kan finne noen fra denne serien http://www.ecardmedia.eu/data/media/24/k%20240%20series%20headphones.jpg

 

Her er vel den mest legendariske modellen http://www.soundtech.co.uk/images/soundtech/manufacturer/akg/akg_k121_550.jpg

 

Om det er akg k 518 dj du tenker på så er disse ganske kraftige i bassen, og de setter høyt krav til utstyret du har, dette er ikke noe du kobler inn i en billig mp3-spiller fra rema om du forventer god ytelse, disse trenger spillere med litt kraft for å komme til sin fulle rett. De kan også være litt innestengte i lyden, og de sitter hardt. Men for pengene er det lite å klage på - om man liker bass. Om man ikke liker bass så er dette selvsagt ikke hodetelefonene man velger.

 

EDIT: La til en bildelink.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Er det noen butikker som selger dem, eller er det for det meste på nett?

Hadde vert greit med noe som jeg kan prøve i butikk :thumbup:

 

når du sier at det bare er bass omtrent så er det vel fortsatt bedre kvalitet enn PortaPro?

 

ALT er bedre en PortaPro.

 

Spaceworld har en del av AKG headsetene. ofte utstilt så de kan prøves

Lenke til kommentar

Bare å se på AKG om du skal ha bass... Er så og det eneste AKG har (og egentlig litt for mye til min smak)

Ikke for at det stemmer noe særlig med AKG, som omtrent satte standarden for studio-telefoner, se på en hvilken som helst musikkvideo fra 80-tallet og se om du kan finne noen fra denne serien http://www.ecardmedia.eu/data/media/24/k%20240%20series%20headphones.jpg

 

Her er vel den mest legendariske modellen http://www.soundtech.co.uk/images/soundtech/manufacturer/akg/akg_k121_550.jpg

 

Om det er akg k 518 dj du tenker på så er disse ganske kraftige i bassen, og de setter høyt krav til utstyret du har, dette er ikke noe du kobler inn i en billig mp3-spiller fra rema om du forventer god ytelse, disse trenger spillere med litt kraft for å komme til sin fulle rett. De kan også være litt innestengte i lyden, og de sitter hardt. Men for pengene er det lite å klage på - om man liker bass. Om man ikke liker bass så er dette selvsagt ikke hodetelefonene man velger.

 

EDIT: La til en bildelink.

Så det trengs en del for å drive dem?

 

 

Men lekker disse som regel lite lyd? Er litt av poenget at de ikke skal lekke lyd :yes: Så vil jeg heller ikke ha noen svær ting på hue, litt diskret :roll:

Er det noen modeller som anbefales?

Lenke til kommentar

K518 dj spiller for deg, men de er ikke akkuratt diskret, de ligger helt på kanten av ørene og er ganske svære.

 

AKG Sine billigmodeller er ikke så bra, det begynner liksom med K 518dj og så blir det bedre jo dyrere, så om du er ute etter noe billigere så hadde jeg sett et annet sted tror jeg.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Beats by dr. dre spiller rimelig bra elektronisk musikk, er gode å ha på hodet også. De trenger 2 aaa batterier som slutter å virke når det passer minst noe som kan være plagsomt.

De ligger på 2000 og noe om jeg husker riktig, Ikke den prisklassen du ser i men et tips i hvert fall.

ikke at jeg vet noe om dette, men er ikke det et "overpismerke"?

 

K518 dj spiller for deg, men de er ikke akkuratt diskret, de ligger helt på kanten av ørene og er ganske svære.

 

AKG Sine billigmodeller er ikke så bra, det begynner liksom med K 518dj og så blir det bedre jo dyrere, så om du er ute etter noe billigere så hadde jeg sett et annet sted tror jeg.

Hvor dyrt blir det for noen som isolerer lyd godt utover da? :blush:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Overprismerke, mja mjo.

 

Synes de kunne kostet en høvding mindre da, men kan sitte med de på hodet fra morgen til kveld uten å merke ubehag, det er det beste headsettet jeg har testet til elektronisk musikk, ( dubstep,trance, techno).

 

De er definitivt verdt prisen synes jeg. Bedre å betale for noe som er av kvalitet enn noen av de " gamer-headsettene" man ikke får den samme gode musikkopplevelsen med.

 

Du får selvfølgelig mye bedre headset enn Beats by dr. dre, men mitt syn et at disse er best i denne prisklassen.

 

 

( Er snakk om Beats by dr.dre Studio version btw)

 

Er innebygd " isolator" som sperrer lyder rundt slik at du slipper all støyen. ( det er fortsatt noe støy men mindre enn på headset som ikke har denne typen isolasjon)

Endret av Kvittering
Lenke til kommentar

Jeg har ikke funnet noen AKG modeller jeg liker som passer beskrivelsen små. Av lydisolerende derimot så er AKG K 518 DJ og AKG K 272 to modeller som gir mye for pengene, men spesielt sistnevnte koster en del. I samme klasse som 272 bør også audio technica ATH-M50 vurderes for de som liker litt ekstra fres i bassen. Men dette er kanskje litt dyrt.

 

Utover dette har jeg ikke så stor oversikt som jeg hadde før, i hvert fall ikke så lenge kriteriet noenlunde diskrete står.

 

EDIT: Til 299kr er det jo nesten verdt bare å prøve seg frem http://cdon.no/elektronikk/akg_k_518_limited_edition_fullsize_-_blue-8500678 :)

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Men nå har jeg absolutt-nesten for masse budsjett på 1000kr. Og jeg vil ha noe med relativt god bass og ikke lekker noe særlig lyd ut hovedsaklig. Kan ikke høre på musikk med PortaPro på vei til hytta. Ingen takler å høre på det :tease: + At jeg ikke vil plage folk på bussen, så jeg tar alltid av lyd på bussen, og det er ganske kjedelig...

Lenke til kommentar

Jeg har begge headsettene flimzes anbefaler fra AKG og har ingenting å klage på dem :) K272 sprer litt lyd, men er gode å ha på, mens 518 dj er litt "verre" å ha på, men sperrer lyden mye bedre. Har hørt tidligere på full guffe i skoletimene uten at læreren klager, hvis hun har klaget ved ca 60% av koss portaPro headsettet :) Så 518Dj er et konge headsett til det :) Cdon har dem billig husker jeg ikke feil :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

 

Er innebygd " isolator" som sperrer lyder rundt slik at du slipper all støyen. ( det er fortsatt noe støy men mindre enn på headset som ikke har denne typen isolasjon)

 

Denne isolatoren, fungerer den selvom det ikke er strøm på?

Skrudde nemlig av og på strømmen og hørte ikke noe særlig forskjell for å være ærlig.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

De litt eldre studiomodellene fra AKG jeg har testet var veldig flate og kjedelige å høre på. De var like klinisk rene og kjedelige som en sykehuskorridor. Det eneste som manglet var luka.

 

Problemet med en hodetelefon med mye bass er at diskanten ofte drukner, men det kommer vel an på merke og pris, men det er er i alle fall min erfaring.

 

Hvis du vil sjekke reell frekvensrespons så finnes et godt verktøy her;

http://www.headphone.com/selection-guide/build-a-graph.php

 

Er mye å velge i så kan være lurt å plukke deg ut noen aktuelle kandidater prismessig først.

Lenke til kommentar

Ser etter hodetelefoner for tiden jeg og. Hadde/har et par Grado SR60 som jeg har vært veldig fornøyd med i sikkert 10 år, men nå har jeg fått et kabelbrudd sånn at det kun er lyd på ett øre.

 

Denon AH-D510 koster 698,- og skal gi god lyd med fet bass. Et annet par som visst nok har mye bass, uten at det ødelegger lyden er Shure Shure SRH750DJ-E. Shure SRH840-E har og fet lyd, men mer nøytral en DJ klokkene. 840 skal være meget bra, men koster rundt 1300.

Endret av Jon-d
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...